lördag 30 juni 2012

Hjärtats energi

När vi ÄR i HJÄRTAT och dess energi - behövs inte en massa bevis för saker. Då bara VET vi för att vi KÄNNER det. Om vi bara är i huvudet, kräver vi hela tiden bevis. Bevis i form av forskning för att annars är saker inte sanna om vi inte har något slags bevis på att det är så, vi måste kunna se, höra, eller kunna ta på saker för att de skall vara sanna/existera eftersom vi inte KÄNNER. Vi känner inte med hjärnan, det gör vi med hjärtat. 

När vi är i huvudet behöver vi ständiga bevis och bekräftelser på att vi är bra, duger, är älskade. När vi är i hjärtats energi är det aldrig villkorat. När vi är i hjärtats energi vet vi att vi ÄR fantastiska just som vi ÄR. Vi behöver inte göra, göra, göra för att veta att vi duger något till. Vi behöver inte prestera hela tiden för att veta att vi lever, andas, finns, är bra. När vi ÄR i HJÄRTAT är vi i det fantastiska självet, det sanna jaget! :) ♥ ♥ ♥ 

Jag säger inte att det ena utesluter det andra! Klart vi behöver vår lilla huvudknopp och vår fantastiska hjärna! Men det har länge varit en tid då vi bott för mycket i våra huvuden och gllömt våra hjärtan! Den tiden är över nu. Nu är det hjärtats och kärlekens tid! Njut av färden! :)) ♥ ♥ ♥

3 kommentarer:

Anonym sa...

Min man brukar stanna upp mig och säga: -Känn stunden...
Jag behöver påminnas att koppla bort hjärnan.
/Marie (som handlar på Maxi;-) )

Susanne Löfgren sa...

En sån klok fin man du har Marie! :D Önskar er båda en vacker dag i kärlek glädje ljus och harmoni! :D <3

Susanne Löfgren sa...

Det där var så fint att jag ska skriva de orden på facebook :)