onsdag 30 juni 2010

Snart semester!



Nu är det bara 4 kvar! Jobbnätter alltså! Jag börjar på Fredagkväll och går av Tisdagmorgon! Det skall verkligen bli skönt med semester! Jag har inte så mycket inplanerat, ser mest fram emot att få sova på nätterna under 5 veckors tid och att hinna spendera mer tid med han jag älskar!

Det börjar verkligen känna på nu, nattjobbet! Detta vändande av dygnet hit och dit tär på mig. Förut jobbade vi 7 nätter och var ledig 7. Detta var lite drygt, att köra 7 på raken, men jag känner att det ändå funkade bättre då man bara var tvungen att vända dygnet en gång i veckan och så hann man hämta sig och känna sig riktigt ledig under sin lediga vecka, man hann t o m börja längta tillbaka till jobbet.

Nu när vi jobbar 4-4, är det så upp och ner hela tiden. Jag har sömnstörningar och känner mig rejält sliten Orkar sällan vara så pigg, glad och energisk som jag egentligen är. Vissa nätter kan jag knappt stå upprätt när jag ska jobba, dessa är tunga! Vände mitt dygn i förrgår och var som ett levande lik hela dagen, men lyckades hålla mig vaken.. till följd av detta var jag igår så trött att jag slocknade redan 17 på eftermiddan.. hmm...

Det som ändå håller mig uppe är mina fantastiska jobbarkompisar och kunder! Är det något jag kommer att sakna den dagen jag avslutar min statoil-karriär, så är det dem!

Allt möjligt roligt händer där på nätterna och jag har lärt känna och lär fortfarande känna så många sköna typer!

De sista nätterna jag jobbade nu, kom det in ett gäng som brukar vara in där då och då. De var ute och midsommarpartajade och var ute i sin feting-bil med chaffis som vanligt. Dessa grabbar/karlar är alltid glada och trevliga och livar upp när de gör sina besök på macken!

Andra natten jag jobbade, kikade de in och jag höll på med städningen som jag så ofta är igång med när de kikar in. En av dem deklarerade att nästa natt - då skulle han minsann komma och hjälpa mig att städa!

Jag skrattade och sa att det blir ju asbra! Natten efter - döm om min förvåning - kommer de in frampå morgonkvisten och denna herre säger mycket riktigt att han ju skulle komma och hjälpa mig att städa och att han alltid står vid sitt ord! :D För att sen lokalisera städmoppen och sätta igång!

Jag skrattade så jag trodde jag skulle dö, det där gjorde verkligen hela min morgon! Hans kompisar berättade att han hade surrat om det där hela kvällen, att sen ska vi på statoil och hjälpa Susanne att städa! ;D

Jäkla sköningar!! :D De brukar alltid säga när de är in att det är så roligt att komma dit när jag jobbar! "En hena, hu e alltid gla hu!" (dialekt?? stavning??). Å vad kan man annat vara när man får besök av världens härligaste människor??

Åh vad jag skulle älska mitt nattjobb, om det bara inte var på nätterna! ;) Men jag vet att det är på nätterna allt roligt händer! Har så satans svårt att vara vaken då bara! ;)

Idag är det styggväder ute! Grått som bara den! Därför ska jag passa på att plugga ordentligt idag och städa! Ska även träna med min underbara jobbarkompis Sofia sen! Det ser jag verkligen fram emot! Ska bli så himla roligt!! :D :D :D

1 kommentar:

Jennie sa...

Åhhhh vilka härliga människor!!!! Jag förstår verkligen att du kommer att sakna dem. :) <3