fredag 6 januari 2012

Kärlek!


Att tycka om, acceptera och älska sig själv precis så som man är - DET är KÄRLEK det!

Att veta att man är okej som man är - HÄR och NU i varje stund.

Vare sig ansiktet strålar av glädje eller är vått av tårar.

Vare sig man är pigg eller trött.

Vare sig kroppen är "i form" eller inte.

Vare sig man är stark eller svag.

Man kanske inte riktigt når fram (eller in) till sig själv i alla stunder. Man kanske inte alltid fixar det man har föresatt sig. Då är det riktigt fint att förlåta sig för detta!

Kärlek är en stark läkande kraft!

Imorse vaknade jag väldigt känslosam och släppte fram all gråt som kom. Ringde en vän och grät ut allt som kom. Fick så fina kloka ord ifrån henne och var alldeles lugn och stilla och varm i hjärtat när jag hade pratat klart! Tillbaka i KÄRLEKEN! Totalt fridfull!

Dessa ord kom till mig nyss: "Ur kaos kommer stillhet. Ur stillhet kommer klarhet!" Vackert och sant!

2 kommentarer:

Helena sa...

Vilka kloka ord! Den sista meningen ska jag ta med mig när det stormar.

Föressten kul och stöta på dig på Stadium i går! Jag blev lite ställd bara:)

Susanne Löfgren sa...

Hej! I stormen har man ofta lite svårt att se bara, men det gör ju inget, lugnet kommer ju sen ;) Ja det var skoj å se dig utanför bloggen el hur man säger! :D