torsdag 5 januari 2012

Trygghet


Trygghet är något som är av stor betydelse för mig. Att känna sig trygg.

Jag menar inte att man aldrig ska kliva ur boxen, aldrig våga av rädsla för att förlora sin trygghet. Grejen är att man vinner oftast trygghet slutligen genom att våga! Rädslor i olika former kommer vi alltid att råka ut för genom livet. Men vi kan välja om vi skall möta dem - och våga ändå - eller om vi låter dem ta över oss, äta upp oss, krympa oss.

Men trygghet är något fint och skönt!

Jag tänker ofta på den när jag befinner mig i mitt barndomshem. Jag känner mig alltid så vacker när jag är där. Där är jag älskad. Där är jag trygg. Där vet jag att jag aldrig får några knivar stuckna i ryggen. Där vet jag att jag får vara jag med allt jag är. Med mitt mörker och mitt ljus. Och det är inte bara okej, jag blir älskad TACK VARE och TROTS det!

Den sanna kärleken är aldrig villkorad.

Även om förändring är viktigt, så är tryggheten lika viktig. Det är skönt att känna att man börjar finna en trygghet inom sig själv med åren, som gör att man står stadigare. Som gör att allt är okej oavsett vad andra människor råkar tycka och tänka om en. Som gör att man blivit viktig och värdefull i sina ögon!

Trygghet är ett vackert ord med en viktig innebörd!

Inga kommentarer: