lördag 7 januari 2012

Önskemannen!


Allt man önskar kan man få!

Eller? :-)

(Å därför gäller det att vara försiktig med vad man önskar sig! Å tydlig! ;-))

Jag tror att det ligger en väldig kraft i att önska i alla fall! Jag brukar alltid be på kvällarna innan jag somnar, både för mig själv och andra! Det kan vara allt från styrka i svåra stunder till hjälp att behålla lugnet när jag skall göra något som skrämmer mig! Så jag kan ju passa på att önska lite också på samma gång! ;-)

För det mesta numera, så funderar jag inte så mycket över det här med kärlek i bemärkelsen möta en livskamrat. Men självklart vill jag dela mitt liv med någon! Å jag är alldeles säker på att han dyker upp i mitt liv när det är dags! Å ser mig för den jag är och älskar mig tack vare och trots det!

Så jag tänkte att jag skriver en önskelista! Så blir det lättare för universum att klart och tydligt förstå vem det är de ska skicka till mig! ;-) Sen kanske man behöver jobba på saker och ting själv också såklart! ;) Men man kan ju få lite hjälp på traven liksom! Har liksom inte "radarn på" i detta nu, men litar till att den kommer å dra igång när det är dags eller rätt tid och/eller person dyker upp!

Jag önskar att möta en man som älskar mig precis så som jag är - tack vare och trots det. Som finner mig vacker och underbar just för att jag är jag.

Han är duktig på att uppskatta mig och öppet visa sin kärlek till mig.

Han är lugn och jordnära och står med båda fötterna stadigt på jorden.

Han tycker om såväl att ta det lugnt i hemmets lugna vrå som att hitta på roligheter.

Han besitter en stor portion humor och har nära till skratt.

Han är i kontakt med sina känslor och inte rädd för att visa dem.

Han är omtänksam.

Han förstår det där med att egentid är lika viktig som tid tillsammans och vice versa.

Han önskar sig barn tillsammans med mig en dag.

Han tycker om att röra på sig och att fysisk aktivitet är en självklar del av livet.

Han tycker om hundar.

Han är trygg i att vara själv, ingen som som måste ha människor omkring sig varenda sekund. (Detta är inte synonymt med att vara osocial på något sätt. Men människor som aldrig klarar av att vara själva är jag rädd för att de kan bära på en stor skopa osäkerhet).

Han vet sitt värde och han förstår även att uppskatta mitt!

Han är kärleksfull och respektfull.

Han är ärlig.

Han är mjuk och ömsint.

Han ger mig en ärlig chans.

Å sen är det ju såna där saker som liksom inte går att sätta fingret på. Som det med energier. Somliga människor stämmer energierna med, andra inte! Sen kan energier hos olika människor variera och samstämma olika över tid tror jag också! Attraktion har mycket att göra med sånt tror jag. Å attraktion behöver inte vara synonymt med något livsomvälvande och himlastormande. Det kan vara en ljuv vind, rätt lugn och stilla!

Det ska verkligen kännas rätt! :-)

Å vi är alla värda det allra bästa för just oss här i livet! :-))

Inga kommentarer: