tisdag 24 januari 2012

Sprickfärdiga ben!


Har ju problem med vätskeansamling i benen sen ett tag tillbaka. Det började i slutet av sommaren och har bara blivit värre. Gick långpromenad imorse med en älskad vän och Mozart. Så himla skönt och jag mådde bra under tiden! MEN alltid när jag varit ute och rört mig så blir det värre sen. Ben som är alldeles stumma och känns som att de ska sprängas.. Mycket obehaglig känsla. Har slutat springa och styrketräna benen, för det går inte.. promenader fungerar, men jag mår inget vidare efteråt. Använder stödstrumpor hela dagarna och ligger med benen i högläge då och då, men det hjälper bara litegrann.

Såhär Ska det ju inte vara, nåt är i obalans i min kropp, det känner jag ju. Kanske inte ska gnälla över ett sånt I-landsproblem, men hur det än är så känns det inget vidare. Jag har herregud slutat springa pga att mina ben inte pallar liksom..

Ringde sjukvårdsupplysningen i helgen för då kände jag panik över att det är såhär. Svullnaden gör att jag inte får någon vidare blodcirkulation i benen och tro mig jag har testat det mesta.. torrborstning, försökt att äta mindre i hopp om att viktnedgång ska få bort svullnaden, men inget hjälper, det är som att det har satt sig på nåt sätt.. Fick en läkartid på en gång så jag var dit i Måndags så läkaren skulle ringa när första provsvaren kommit och sen skall jag få göra fler prover samt gynundersökning eftersom mensen inte funkar som den ska heller.

Jag ber till gud att de hittar vad som är galet och att det går att få till det/lindra på nåt sätt för jag orkar inte ha det såhär längre.. Har ju hållit på i ett halvår nu och blir bara sämre.


6 kommentarer:

Jennie sa...

Fy så obehagligt! :( hoppas du får hjälp fort och att det är lätt åtgärdat. Kram!!!

Susanne Löfgren sa...

Ja åh det hoppas jag med!

Anonym sa...

Åååå, vad tråkigt för dig. Jag hoppas de hittar felet och att det går åtgärda så fort som möjligt! Förstår din frustation när du vill springa och inte kan . kram

Only me sa...

Men huvva så otrevligt! Oroande... :( Hoppas de hittar felet så du kan få hjälp.
Kram <3

Helena sa...

Åh, jobbigt... :( Har du testat kompressionsstrumpor?
http://www.gococo.se/se/grp/kompressionsstrumpor.php?XBLG5314=ab45d9af0dbccda9942bb6cec01d5e78

Susanne Löfgren sa...

Hej! Ja det är exakt såna strumpor jag har men tack för tipset! =) Min mens har äntligen kommit igång igen efter ett halvår så jag undrar om det inte är nån hormonell obalans ändå! Kram! =)