måndag 7 juni 2010

Vad ska jag bli när jag blir stor?


Denna eviga fråga som jag brottas med konstant just nu! Jag känner mig som en liten jolle som guppar omkring på ett stort stort hav och åker än hit, än dit. Ibland flyter jag lugnt och ibland stormar jag vilt omkring på vågorna.

Kanske måste det få vara såhär förvirrat ett tag? Kanske behöver jag börja nysta i något, ta ett kliv i någon riktning för att se vad som händer, hur det känns och vart det leder? Jag har ju iaf påbörjat en ny grej nu iaf och det känns bra!

Allt man vill kan man ju! Just nu snurrar tiden för fort på nåt sätt känns det som och jag klamrar mig fast och hänger med så gott det går! Om en månad är det semester, då ska jag ladda mina batterier och leta ny kraft till att ta nya tag i mitt liv! Tills dess är det full fokus på att plugga så jag fixar den här intensiva kursen!

Tänk att få sova på nätterna och vara vaken på dagarna under 5 hela veckor! Den tanken fyller mig med lycka och kraft och jag längtar nästan ihjäl mig!

Att jag är en människa som inte skall jobba nattetid, det har jag insett för längesen! Sliten är bara förnamnet!

Det är upp till mig att hitta något som fungerar bättre för just mig! Fick en tråd av H som jag ska nysta i! Även om det inte funkar just nu, kanske chansen finns sen? Så att jag mår bättre på vägen! Vägen till vad-det-nu-är!

Intressant länk

Inga kommentarer: