måndag 25 juni 2012

Tårar och jag


Jag är bara en liten människa på denna jord. Så ibland blir jag ledsen. Ledsen över att människor kallar mig flumpära eller undrar om jag rökt på - bara för att jag råkar vara känslig lycklig och andlig. Ledsen över att människor plockar bort mig och stör sig på den jag är.

Det är så märkligt att vid varje motgång/prövning/sorg - liten eller stor, glömmer jag genast bort allt det underbara vackra i livet som jag har att glädjas över! Det fina är att jag kan påminna mig igen! Å det fina är att jag funnit så många fina underbara känsliga själar på vägen, som vandrar den med mig och stärker mig! :)

Jag funderar på det där ibland, varför fina ord ibland känns lättare att vifta bort än hårda? Vackra ord faller som blomblad över en medan hårda ord är som knivhugg - de tar en liten stund att läka och de behöver få blöda ur först! Allt vi är med om gör oss till de vi är! :) Å det har blivit viktigare att få vara jag fullt ut - än att bli "älskad" av hela världen! Som jag skrev igår: "Och vad hjälper det en människa , om hon vinner hela världen, men förlorar sin själ"? (Matteus 16:26)

Å vad andra människor må tycka eller tänka om mig - förändrar ju inte den jag är! :) ♥

5 kommentarer:

Only me sa...

Jag tycker du är en fantastisk person :) kram fina Susanne! Hoppas idag är bättre än igår.

Linnea S sa...

Du är awesome, just for the record <3

Susanne Löfgren sa...

Underbara fina ni! TACK <3 Det värmer ett litet skruttigt hjärta!

Anonym sa...

Jag mötte dig inne på Ica Maxi i våras (jag känner inte dig och du känner inte mig) och du log med hela ansiktet - du gick själv. Sen någon minut senare går vi förbi varandra igen - och du ler fortfarande med hela ansiktet, bara så där rätt ut i luften. "Men vilken härlig människa!" tänkte jag tyst för mig själv. Och det tror jag att du är, en härlig människa.

/Marie

Susanne Löfgren sa...

TACK snälla Marie! Du gjorde verkligen min dag med dina fina ord! Gråter lyckotårar och känner mig så vansinnigt tacksam! TACK! TACK! TACK! :-) Önskar dig en fin dag i kärlek ljus och harmoni! :) Kram! /Susanne