torsdag 14 juni 2012

"If there are no ups and downs in your life - It means you are dead."

Idag har jag verkligen inte varit snäll emot mig själv. Den stickiga offerkoftan som är så himla oskön att ha på sig och den inre kritikern - just ett snyggt sällskap va?! Nix!

Vi kan antingen befinna oss i tillståndet kärlek eller i tillståndet rädsla. Idag har jag låtit rädslan ha mig i sina klor.

Rädsla krymper, förminskar, blockerar. Jag hukar mig under tyngden av den och blir en oskön liten krumelur. Det är verkligen intressant, för det blir verkligen så tydligt varje gång jag befinner mig i negativ energi, så drar jag till mig ännu mer negativitet! Attraktionslagen när den är som sämst ;)

Jag märker också hur tydligt det blir att när jag inte är kärleksfull emot mig själv, kan jag inte heller vara kärleksfull emot min omgivning! En negativ spiral! MEN jag accepterar att jag kan få ha en dålig dag ibland. Trots allt är jag inte mer än en människa.

Jag är medveten om när jag fastnar i det där träsket och inte riktigt fixar att kravla mig upp där och då. Jag behöver acceptera det ibland, tillåta mig att känna så en stund, för då kan jag äkta och sant befinna mig i glädjen sen igen! :) Det är också så viktigt att komma ihåg att vi ÄR inte våra känslor!

Det är fint och kärleksfullt att tillåta sig att vara allt man är - att vara en människa. Det är fint att förlåta - såväl sig själv som andra. Idag tog jag inte något ansvar över mig själv, det är okej! I ögonblicket HÄR och NU mår jag gott! :) Ibland kommer dimma som skymmer sikten, men den skingras förr eller senare så att man ser klart igen!

Å solen finns ALLTID där, den bara gömmer sig bakom molnen ibland! :-)

Ibland är det gamla karman vi ska igenom när vi möter olika situationer i livet! Har vi lärt oss vår läxa? Eller ska vi igenom samma procedur igen?

Det är sannerligen spännande och intressant att leva! :) ♥

Inga kommentarer: