onsdag 21 juli 2010

Det är inte lätt när det är svårt...


Har tvättstugan idag 7-12. Nu när jag gick ner dit för att hänga in sista maskinerna på tork, står en gammal gubbe och tant utanför tvättstugan med full-lastade korgar och vill in där. Ja alltså, klockan är ju inte 12 än säger jag, så jag kommer ju att ha tvättstugan en timme till.

Men det är ju ledigt säger gubben och blänger på mig samtidigt som han pekar mot bokningstavlan där det är tomt. Detta är ju därför att man medan man tvättar flyttar boknings-pluppen till låset på dörren till tvättstugan så att ingen kommer in där medan man tvättar.

Förklarar detta för gubben som skriker att jag måste ju ha en plupp på tavlan så att man ser att det är bokat! Förklarar att det bara finns en bokningsplupp (kommer inte på bättre namn på den ;) ) och att det därför är tomt i tavlan medan man tvättar eftersom man måste ha pluppen i för att ingen ska kunna komma in i tvättstugan medan man tvättar...

Efter många om och men fattar gubben äntligen.. Då undrar han istället om jag inte är klar nu? Nej, jag behöver tvättstugan under hela tiden då alla kläder inte är torra än..

När jag kommer ut sitter han och tanten på bänken precis utanför, hade en smula svårt att hålla mig för skratt..

Han förstod ju helt enkelt inte å det är inte så lätt alla gånger, men när jag började förklara för sådär 3e gången var det svårt att hålla fnisset borta :P Haha alltid är det nåt med den där jäkla tvättstugan! ;-)

Inga kommentarer: