torsdag 22 juli 2010

Var man känner sig bekväm och inte...



Tänkte på det igår när jag var och och tränade, på vilka platser man känner sig bekväm och trygg - och inte!

Det är samma med människor! I vissas sällskap blir man en riktigt skön jävel, medan man i andra känner sig lite sådär stel och obekväm, otrygg och skruvar på sig.

Igår på gymmet kände jag verkligen hur jag var rätt person på rätt plats! När jag är på gymmet, är jag liksom i mitt rätta element! Jag känner mig trygg, jag är glad, jag trivs! Sprudlar och strålar hela jag! Mår sådär gott i hela kroppen och själen, ända in i benmärgen, djupt i hjärteroten! Kanske för att jag gör något jag älskar?

På andra platser, vi kan ta krogen som ett exempel, känner jag mig inte alls hemma! Känner mig sådär obekväm, att jag inte smälter in, är inte alls nån vidare skön jävel, och oftast är jag gladast när jag får komma hem till min sköna säng! :-)

För någon annan är det kanske precis tvärtom! Att gymmet är en jobbig plats och krogen en bra! Det är ju så vi är, vi människor - olika! Det som är så härligt!

Å vi kan alla lära oss nåt av varandra, å ibland är det bra att röra sig på obekväma platser för att öva! :)

Idag fyller jag år, så min älskade familj kommer hit och hälsar på mig! Härligt! Jag längtar!! Ska köra ett snabbt morgonträningspass, ta ut hundarna, duscha å sen lär de nog dyka upp här! Ska även baka sockerkaka, som jag inte gjort på typ hundra år ;) Jag äter ju inte bröd så det är bra att kunna köra denna variant, de som vill får ta sockerkaka med vispgrädde och jordgubbar, å bygga sin egna lilla "tårta" å jag kan köra gubbar å grädde ;)

Önskar er alla en fin fin dag! :-)

3 kommentarer:

Sandra på Ön sa...

Ett stort grattis till vackra dig!

Susanne Löfgren sa...

TACK fina fina du!! <3

Fröken Blund sa...

så fint du skriver.
om vardagen.
jag hittade hit via bästa magda, och kommer hit igen.