måndag 19 juli 2010

Vahetteree...?


Sen ungefär en månad tillbaka har jag uteslutit bröd, ris, pasta osv ur kosten. Jag har provat det tidigare och min ständigt krånglande mage funkade plötsligt hur bra som helst! Men jag fuskade då och då och då triggades suget efter socker osv igång igen.

Denna gång tänkte jag att jag bestämmer inget, att jag inte får äta vissa saker osv, utan jag bara testar att utesluta dessa grejor, utan att hundra ha bestämt mig för det. Detta eftersom mitt psyke fungerar som så att det jag inte får ta, det vill jag ha! Förbjuden frukt smakar bäst.. typ!

Å denna gång har det gått helt av sig själv! Sockersuget är helt som bortblåst! Magen mår bättre än någonsin, jag känner mig frisk och pigg, har ork till träningen och ja, allt funkar bara kanon!

Att jag dessutom blir behagligt mätt och inte sådär paltkoma-mätt är också så himla skönt! Jag vill inte sätta etiketter på nåt, att nu följer jag minsann nåt slags LCHF-tänk, men lite så är det ju jag äter. Blir jag sugen på godis, glass, bröd, så tänker jag äta det. Men hittills har det inte hänt en enda gång! PÅ EN HEL MÅNAD!

Helt fantastiskt!

Det är så jäkla skönt varje gång man hittar något som passar en så himla bra, som bara går av sig självt och funkar finemang! :D Jag tror att vi alla är olika och att olika sorters livsmedel passar olika sorters människor. Detta funkar för mig iaf och som det känns nu kan jag fortsätta såhär för evigt =)

Inga kommentarer: