söndag 18 november 2012

Den lilla tävlingsmänniskan!

Snacka om att mycket av ens kraft helt enkelt sitter i huvudet!

Idag kändes det lite trögt för mig, hade planerat en kortare löprunda i skogen. Jag tar det försiktigt ännu eftersom mitt knä varit dåligt länge, men sen jag skippade asfalt, så ännu inga känningar *peppar peppar* (å HURRAAA!!! :D ).

Tränade ben på gymmet igår, ett riktigt bra pass blev det och mina ben känns lite som betongklumpar idag, trötta och tunga.

Tänkte faktiskt ge upp och GÅ istället. MEN då märker jag att en man och en kvinna som är ute och springer knappar in på mig. Det kan jag ju inte tillåta! Plötsligt blev jag lätt som en fjäder och fylld av energi och sprang på med ny energi! :D Gjorde min runda som tänkt! Det är tur att den där lilla tävlingsmänniskan bor i en ibland! ;)

Så TACK till er kära lilla paret som fick fart på påkarna mina idag! :-D


2 kommentarer:

Helena sa...

Hihi, visst är det är det bra med den där lilla tävlingsmännsikan som kommer fram!

Vad roligt att du kan springa med ditt knä. Jag dras med något skit i mina med som kommer och går, just nu går det inte att springa alls.

Susanne Löfgren sa...

Ja, den är väldigt välkommen! ;-) Men blä för knäkrångel! :-/ Hoppas verkligen att du känner dig bättre snart!!! Kram! =)