måndag 19 november 2012

Morgonstund har guld i mund!


Jag vaknade 04.30 imorse, pigg som en mört och studsade upp ur sängen! :) Brukar kliva upp 04.45 på vardagarna så alldeles märkligt var det inte, men nu vaknade jag redan innan larmet ringde! Drack kaffe å stack iväg till gymmet för ett rygg/biceps-pass! Började med marklyft, övergick till latsdrag och avslutade med stångrodd för ryggen. Allt prima så långt! Sen skulle jag köra biceps och hade tänkt mig stångcurl och sen hantelcurl, men det gick sådär, min trilskande axel är fortfarande lite muppig.

Det slutade med att jag körde flera set scott-curl istället. De funkar klockrent då jag kan isolera biceps och slipper belasta min knas-sida! Men det gäller att fokusera på det positiva! Om jag så ska köra scottcurl till döddagar, så är jag glad att jag kan träna i alla fall! :D

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som ett tufft pass, särskilt när de flesta andra sover sin skönhetssömn vid den tiden. Är du morgonpigg av dig själv eller handlar det om disciplin?

Jag ska själv iväg och träna nu, fast ett halft dygn senare. Skulle behöva lite ny träningsinspiration och du verkar ju hålla glöden vid liv. Jag kör på fristilen, litet men schysst folk och bra stämning.

/R

Var har du hittat bilden förresten?

Unknown sa...

skönt när man kan hitta andra övningar som funkar om man har problem att utföra de andra!:)

Susanne Löfgren sa...

Jag är morgonpigg, ja! :) Å visst är det skönt att det går att finna vägar när vissa övningar inte funkar! =)

N-L sa...


Bra jobbat tjejen:)