måndag 19 november 2012

Opastöriserad mjölk!

Idag får jag en leverans med opastöriserad mjölk, direkt från bondgården, som jag ska prova! :) Jag återkommer senare med vad jag tycker! Om jag nu överlever, opastöriserat ska ju vara så "farligt"! ;-)

I Åre såldes opastöriserad mjölk ett tag, det blev en kortlivad historia tyvärr! Läs mer HÄR.

Colting har skrivit om mjölk i sin blogg , eller rättare sagt hans bror Fredrik Colting, författare till boken Mjölkrevolutionen , vilken jag ännu ej har läst. Fredrik Colting äter för övrigt en kost som sannerligen skiljer sig från gemene mans kostvanor, jag känner mig dock inte så vidare sugen på rått kött! ;-) Läs mer HÄR.

Det är sunt och intressant med människor som vågar sticka upp, stå upp för sitt och struntar i normen tycker jag! Det kan behöva röras om lite i grytan ibland! :)


1 kommentar:

Anonym sa...

Det var väl gott!! Jag dricker det varje dag, köper på en bondgård nära mitt hem.

/Erik62
;-)