torsdag 15 mars 2012

Ibland blir det som man tänkt sig - å ibland inte! ;)


Vaknade av larmet 04.45 imorse! Drog i mig en kopp kaffe - med den obligatoriska kokosoljan i såklart!

Drog till gymmet och brände av ett rygg-mage-pass! :D Men jävlar i min lilla låda så underbart det var!!! :-D Kroppen är till för att användas - så är det bara! Har verkligen känt mig som en död sill den senaste månaden då jag inte kunnat träna pga denna envisa förkylning jag dragits med!

Hade ett leende på läpparna redan på väg till gymmet, och lyckoruset som infann sig sen var obeskrivligt! Åh vad UNDERBART det är att få komma igång igen! Jag mår så ljuvligt!!!

När jag kom hem bytte jag bara om till torrt på överkroppen, plockade med mig Mozart och min tanke var en stillsam joggingrunda till Lugnvik å tillbaka. Men så blev det ju inte riktigt... Mozart ville inte ens gå.. Herregud, det REGNAR liksom, man kan bli blöt om sina små hundtassar.....

Så det resulterade i att jag i det närmsta släpade honom bortåt.. När vi kom till jamtli gav jag upp, kände att det var nog bäst för såväl hund som människa att dra sig hemåt igen! Jag ville inte snigla på och han ville inte gå alls. Jag kör en runda själv sen istället om jag känner för det!

Fick ju en jävligt bra start på dagen iaf måste jag säga! Det är oslagbart att börja dagen med träning! :D Å fastän det inte blev som jag tänkte mig med uterundan, så är jag nöjd över gympasset iaf! =)

Nu är jag pigg å glad å redo för en plugg-dag! :-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt härligt.... :) Glad för din skulle. Ha en skön dag. kram

Helena sa...

Vilken härlig start! Bästa sättet att göra dagen till det bästa är att börja med lite endorfiner:)

Susanne Löfgren sa...

Endorfiner är grejen!!!! :-D Kan ju förvandla vilken trött surfis som helst till en pigg gladskit! :D :D D:

Lina sa...

04.45!!
Shit va bra jobbat!
Jag är långt ifrån en morgonmänniska så det hade inte funkat för mig, haha...
Glad för din skull att du orkade och att du är tillbaka!
Hejjar på dig ;)

Susanne Löfgren sa...

Jag är utpräglad morgonmänniska, så för min del är det inte mycket att skryta över! ;) Vi är ju alla olika! =) Tack fina fina du! :D :D :D

Helena sa...

Härligt!! Och kokosolja? Det köpte jag just hem ifrån bodystore för jag har hört att det är så nyttigt i matlagning osv. Visste inte att det funkade i kaffe. Har du fler tips på hur jag kan använda det?

Kika gärna in hos mig thegoodway.blogg.se

mvh
Helena i Norrköping