torsdag 22 mars 2012

Vissa dagar


Vissa dagar är bara såna där dagar när man inte har någon vidare ork eller lust. Dagar då man känner sig som en miniliten prick. Dagar då man känner sig skrumpen, tråkig, ful och helt fel ute. Dagar då man inte känner någon lust. Dagar då man får kämpa sig igenom dagen, hålla sin stela fasad för man varken vill eller orkar släppa fram sina ledsna känslor. Det passar sig inte. Dagar då det gäller att bara sätta den ena foten framför den andra - ta sig igenom dagen på något sätt.

Idag är en sån dag. Känner mig sådär ensammast i hela världen. Liten och ledsen.

Gick en promenad i soligt väder efter skolan och kände mig glad en stund.

Nu släpper jag fram gråten - trygg inne på mitt rum. Pluggar grammatik och låter tårarna rinna längs kinderna.

Efter regn kommer solsken! Men utan regnet - ingen regnbåge! Det är viktig att få känna sig liten och ledsen när man är det och behöver det! Jag fungerar så. Allt måste ut. Kan jag inte känna mig ledsen fullt ut - så kan jag inte heller känna mig glad fullt ut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

håller med dig vännen. Gråt och skratt om varandra. Sedan är det tråkigt att känna tårarna rinna nedför kinderna och känna sig ensammast i världen. Men det är okej att gråta eller hur.

Du får en bamsekram av mig i alla fall. kram kram kram

Susanne Löfgren sa...

TACK fina du!!! Jag behövde det just nu!!! Kram!!! <3

Malin sa...

Stor styrkekram min fina vän. När tårarna är slut kommer glädjen åter!