söndag 29 april 2012

Glädje i livets alla delar!



Ja,det är så jag önskar ha det! Glädje i alla delar av mitt liv och balans! Tänkte på det idag när jag pratade fjällmarathon. För det första är jag inte tränad nog att springa ett helt marathon i fjällen, men jag gör det bästa av den tid jag har fram tills maran! För det andra så är mitt mål att ta mig igenom det helt enkelt. Om jag behöver gå hela, så tänker jag gå hela, men i mål ska jag, det får ta precis hur lång tid det vill! Jag är lycklig över att jag får vara med! Jag är lycklig över en hel dag i magisk fjällnatur! Jag är lycklig att jag har två friska ben som bär mig!

Glädje och njutning kommer alltid att vara min starkaste motivation och drivkraft! Jag vill må gott i alla delar i livet! Jag kommer att äta goda middagar och ta ett glas vin till om jag vill! Jag kommer inte att pausa resten av mitt liv. För alla delar av mitt liv är viktiga för att jag ska fungera och må bra! Jag vill springa för att det gör mig lycklig! Jag behöver tid med mina vänner, min familj och mina hundar! Jag vill äta god mat som jag mår bra av!

För mig är löpningen en enorm glädje och njutning! Den innebär ingen kroppsfixering, sådär som jag ofta kände när jag tränade på gym. Den innebär att jag mår gott i mig själv och ser mig själv med kärleksfulla ögon! Den innebär att jag får njuta av vacker natur och frisk luft i mina lungor!

Självklart ärt det roligt att pressa sig ibland, möta lite motstånd,  för det gör en starkare såväl fysiskt som psykiskt! Men jag kommer aldrig aldrig låta glädjen i den försvinna! Aldrig någonsin! För det är den som driver mig! :)

2 kommentarer:

Helena sa...

Du är så klok! Härligt och peppande inlägg!

Susanne Löfgren sa...

Tack snälla! :D Å tack detsamma! :-))