torsdag 3 maj 2012

Olika sorters kärlekar!

Kärleken är egentligen en oerhört stark kraft brukar jag säga! För det är den! En renande, förlåtande underbar kraft!

Men det finns ju liksom olika kärlekar också! Varje kärlek är ju en alldeles egen kraft på något sätt! Kärleken till en partner, vänner, familjen, djuren, växterna, livet självt, osv!

Jag tänkte på det nyss när ett sms trillade in, från en kille jag dejtade ett tag. Det blev ingen lång s.k. kärlekshistoria oss emellan, men jag fick ju istället en vän för livet! En vän som jag skrattat med, sprungit med och som bjuder på mycket glädje i livet! :) Samma sak är det med mitt ex som jag har hundarna tillsammans med, han är en av de finaste människor jag känner och en av mina bästa vänner! Det är många som har svårt att förstå den vänskapen, men ett avslut är inte alltid definitivt, det kan innebära att relationen tar en annan form bara!

Alla möten i våra liv har någon mening på ett eller annat sätt! :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det så Susanne. Inte behöver relationer ta helt slut heller utan kan ta en annan form. Jag uppskattar all form av kärlek. Saknar kärleken till en man och en vovve. kram

Susanne Löfgren sa...

Precis! :) Jag har mina älskade små vovvar! Å en man dyker det nog också upp en vacker dag! :-) Kram!

Mon sa...

absolut är det så, har du läst "nionde insikten"?