onsdag 27 maj 2009

Att vara den man är!

Att vara den jag verkligen är...!

Det går lättare för varje år som går! Överhuvudtaget känns livet bara bättre och bättre tyckar jag! Jag är lugnare i sinnet än vad jag var förut om åren, jag är mer klar över vem jag verkligen är och känner inte att jag behöver ändra på mig för att passa någon annan! Som jag sagt förut, det är JAG som är huvudpersonen i mitt liv!

Dock är ju ingen väg spikrak och ibland gäller det att tänka till lite - varför gör jag detta? Är det för min egen skull eller för någon annans ? Jag behöver gå tillbaka till den tanken då och då, känna efter och fundera lite! Exempelvis (och detta är bara ett exempel av många) så fyller jag jämnt i år, 30 år! Känns skumt att jag redan nått dit, var tog tiden vägen? Men det känns BRA! =) Många vänner och bekanta har frågat när 30-års-kalaset blir? Har först känt mig lite stressad över frågan - ja nu fyller jag ju 30 och då måste man ju ha stort kalas! MEN Sen har jag gått tillbaka till mig själv och hur JAG känner inför det hela! Jag är för det första ingen festmänniska av stora mått! =) Och för det andra är jag sjukt dålig på att planera in saker!

Vi är alla olika, vissa människor planerar in saker och sen går de och ser fram emot dem, väntar, längtar och räknar ner tiden! Jag personligen har otroligt svårt för det! Jag vill ta dagen som den kommer! Är jag t ex bjuden på någon tillställning el liknande, som ligger en bit framåt i tiden, behöver jag svara "kanske". När dagen verkligen kommer är det inte säkert att jag alls har lust den dagen, och då känner jag mig enbart stressad om jag nu tackat ja, det blir ett måste!

Så nu tar jag som vanligt dagen som den kommer! =) Egentligen händer ju inget speciellt, ett nytt år har lagts till mitt liv och ett par siffror ändras! Är jag sugen på att hitta på nåt roligt när det är dags, så gör jag det och de som vill och kan får hänga på! =) Är inte intresserad av en massa presenter heller, inte för fem öre..! Det viktiga för mig i livet är min familj och mina vänner, människor som betyder något för mig!

Det är så otroligt skönt att känna sig trygg i sig själv tycker jag! Jag har kämpat med det tidigare om åren! Brytt mig så mycket om vad andra människor tycker och tänker om mig! Men ska man anpassa sig efter alla andra, så tynar man själv bort! Vad är det för ett liv?

Om någon tidigare sa till mig: "Susanne, du är så himla velig! Tycker du så nu? Igår tyckte du något helt annat!" Då var min tanke "Ja oj, SÅ kan jag ju verkligen inte vara, usch vad jag är velig, nu måste jag skärpa till mig!

Säger någon samma sak till mig idag, så säger jag att "Vafan, man kan väl ändra sig!" Känslor är färskvara! ;-)

Stå för den du är! Livet blir vad du gör det till och är till för att njutas av!! :-)

Inga kommentarer: