lördag 30 maj 2009

VÄNNER!

Jag måste ha gjort något väldigt bra, som har så många fina underbara vänner! De finns lite överallt, i min familj, på jobbet, i min bekantskapskrets! Alla tillför de olika goda saker till mitt liv!

Jag har några allra närmaste vänner - vänner som vet allt om mig och trots det och tack vare det älskar mig precis som den jag är! Vänner som SER mig precis som den jag är! Vänner som får mig att blomma och stråla, att glöda som solen och älska livet och allt och alla i min omgivning! Vänner som tillåter mig att ha både mina bra och dåliga dagar! Vänner jag aldrig behöver spela teater eller låtsas inför! Vänner jag vågar säga till precis hur jag tycker och känner, vänner som vågar säga till mig precis hur de tänker och känner! STORA personligheter med hjärta och själ! Äkta, sanna människor!

De är alla de vackraste jag vet! För mig är inte skönhet något slags "perfekt" utseende. Dock är det helt ok att vara fåfäng! Det är vi nog alla, mer eller mindre! :) Jag är det själv, och jag har insett med tiden att det är något jag faktiskt får vara! :) Men en vacker yta, utan något riktigt på insidan, är inte så mycket mer.. inte för mig iaf! Jag ser människor i ögonen när jag betraktar dem, talar med dem. Vissa har tomhet i sina ögon (pga rädslor? pga osäkerhet?) Vissa har ögon som glöder, ögon djupa som brunnar, ögon fyllda av livsglädje, ögon som avslöjar en väldigt vacker själ där innanför!

Mina vänner är de vackraste som finns! Därför att de är de personer de är! Därför att de har varma hjärtan, är omtänksamma, vet vad de riktigt viktiga sakerna här i livet är! Därför att de kämpar på i de motgångar som dyker upp, därför att de vet vad som menas, vad som verkligen menas..!

Vissa har jag känt i hela mitt liv, andra en kortare tid och alla har de en självklar plats i mitt hjärta! Alltid! Oavsett var de befinner sig!

Jag älskar er alla! Omåttligt!

2 kommentarer:

Robin P sa...

Underbart inlägg! Jag tror på "Behandla andra som själv vill själv vill bli behandlad", du är underbar mot dina vänner, därför gör man så gott man bara kan tillbaka! så ironiskt nog har du din egen personlighet att tacka :)

Susanne Löfgren sa...

Tack för dina fina ord älskade underbara vän!!!! <3 :)