onsdag 27 maj 2009

Pucko original!


Alla är vi olika! Och så ska det väl vara! Ibland blir jag ändå lite förvånad över hur andra människor kan fungera!


Jag jobbar nätter på Statoil och en natt kommer en man in, en sån där som jobbar med att jaga bovar. Han kommer in 3 ggr samma natt och pratar länge och väl varje gång. Frågar vart jag tränar, att han brukar se mig vara ute och gå, att han tycker jag har fin kropp och bla bla bla. Har innan detta aldrig pratat med denna människa! Känner honom följdaktligen inte.


Dagen efter ska jag fika med en kompis på stan, då plingar det till på min mobil, sms från okänt nr. Där står: Vilken snygg kvinna som gick förbi bilen nyss, och tackar för "den trevliga pratstunden inatt" (Ja jag har ju ett serviceyrke, klart jag är trevlig mot mina kunder!) och så presenterar han sig med namn och yrkeskategori...


Ett par dar senare är jag och tränar, då är denna person där samtidigt. Springer direkt fram till mig och säger hej. När jag tränat klart får jag sms, att jag har en sån vältränad kropp och att han inte kunde koncentrera sig på att köra axlar när jag var där och tränade. I förrgår fick jag sms igen, och idag skrev jag till honom att jag vet inte vad hans intentioner är med att han börjat skriva till mig, och att jag för säkerhets skull vill klargöra att jag är nöjd och lycklig singel och är inte ute efter att träffa någon nu!


Då svarar han att han har tjej och inte är intresserad. Jag svarade bara "bra!" (Även om jag tyckte det var skumt hans beteende, jag hade inte velat vara hans tjej...)


Då skriver människan igen och undrar HUR jag kunde få för mig att han var intresserad?? Say what?? Det kändes som att han skrev det enbart för att höja sig själv, skylla ifrån sig och kanske sänka mig lite och lägga över allt på mig på nåt sätt!


Ja jag vet inte jag, om en människa man aldrig pratat med förut gör sig besväret att snoka reda på ens telefonnr (hur tusan vet han ens vad jag heter i efternamn??) och sen skriver sms med kommentarer om min kropp och mitt utseende, då blir då iaf JAG lite misstänksam! Och då förklarar jag läget, att jag inte är intresserad. Jag ser inte mig själv som en svartsjuk person, är inte svartsjuk alls! Men om jag hade en kille som beter sig sådär till andra tjejer.. det hade jag inte tolererat, tycker det är helt respektlöst!


För att ta ett till exempel, så kom det in en karl 55+ på macken en morgon innan jag gick av mitt pass. Vi som jobbar där har ju våra standardgrejor vi alltid ska göra, bla alltid fråga om kunden vill ha kvittot. Frågade detta och mannen säger nej, varpå han ändrar sig och säger att han förresten vill ha kvitto, så jag börjar skriva ut ett, och då säger han under tiden "Om jag får ditt telefon-nummer" på det! Nä sa jag, det får du INTE! För det första är han mer än 20 år äldre än mig!! För det andra sitter en tjock guldring på hans vänstra ringfinger. Har vissa ingen skam i kroppen?? Jag bara undrar!

Inga kommentarer: