torsdag 20 oktober 2011

Fisiga förkylning!


Nu är jag trött på å va förkyld! Nu vill ja va frisk! Men är piggare i skallen, funderar en massa å känner mig lite rastlös och det är ju ett friskhetstecken! Försöker man ignorera att kroppen inte är okej genom att knapra värktabletter dagarna igenom och jobba ändå, så får man väl skylla sig själv antar jag! :P Orkar inte dansa ikväll känner jag och det känns lite trist. Men hoppas jag hänger med ändå sen! =)

Jag antar att förkylningen gör sitt till, men oavsett den, så har jag varit så jäkla trött ett tag nu... Bara önskat att vila och sova, inte haft någon riktig lust på något alls och ingen ork heller. Vet inte om det är hösten som gör det? Mörkret? Även om jag älskar hösten med sin friska luft och alla sina klara fina färger!

Äter tillskott av D-vitamin och magnesium nu och tycker att det börjar hjälpa upp en smula! Jag är tacksam över att sommaren igenom har jag känt mig så pigg, glad och lycklig mest varje dag, kanske gör det att jag känner av kontrasten desto mer nu när det inte känns så längre, men allt har sin tid. Nu kanske är en tid för vila, en tid att bara acceptera att jag inte orkar så mycket just nu. Att se till att göra sånt jag mår bra av och som gör mig glad, att försöka finna ljusglimtarna i tillvaron, som väger upp och gör den lättare!

Funderar mycket över borden och måsten. De finns inte egentligen. Inte i den utsträckningen som man tror i alla fall. Saker man får göra och inte göra, saker man får känna och inte känna. Men far åt helsike med alla såna där knasiga regler tänker jag. Så tänker jag ofta!

Vissa människor gör mig bara så himla glad, piggar alltid upp mig och gör att jag känner lycka! Jag är så glad för att de finns!

Nu tog det stopp i skrivklådan. Just nu är jag tacksam om jag ror hem den här engelska-grejen, så att jag har behörighet till skolan! Jag håller mina små tummar så hårt så hårt att jag ska komma in på skolan!!! Å om jag inte gör det, så har det en mening, då går det att söka igen. Men jag vill! Jag hoppas och ber!

Jag är tacksam över att jag trivs för mig själv även om jag känner längtan nån gång då å då!

Å i de stunder som känns lite tyngre tänker jag: Även detta är övergående! Å man får känna sig som en liten fis ibland!

Just nu, just i denna stund är jag i alla fall glad! Tacksam för det! =)


Inga kommentarer: