torsdag 20 oktober 2011

Sluta jämföra sig!


Att hålla på och jämföra sig med andra är oftast så jädra onödigt.

Jag VET så jäkla väl att jag inte ska hålla på med det.

Jag kan verkligen plantera massor av idiotiska tankespöken i min hjärna.

Tankar som slutar med att "alla andra" alltid är snyggare, duktigare, mer vältränade, mer allmänbildade, smartare än mig. Att "alla andra" är något slags perfekta varelser.

Men ingen är perfekt.

Inte jag.

Inte de.

Alla har vi våra mindre och större stunder och dagar!

Jag är fantastisk just för att jag är jag!

Du är fantastisk just för att du är du!

Det finns bara en enda jag i hela världen.

Det finns bara en enda du i hela världen.

Rätt svindlande, pirrande och magisk tanke va?! :D

3 kommentarer:

Only me sa...

Det finns bara en av mig och det är jag, det finns bara en av dig och det är du, det finns bara två av oss och det är vi :)

Du har så rätt. Ändå är det svårt att låta bli att jämföra sig med andra... Det man får trösta sig med är att man själv kanske är fantastisk i andras ögon, precis som man ser andra som fantastiska. Förstod du mitt svammel?! :P

Kram <3

Susanne Löfgren sa...

Ja jag förstod precis! =)) Kram!!!! =)) <3 <3 <3

Christer sa...

Jag tävlar alltid mot mig själv och försöker ibland att sträva efter andra något bättre rersultat. Men jag vet att jag är jag :)