måndag 24 oktober 2011

Olika människor - olika synsätt!


Tänk en sådan skillnad det är på reaktioner och svar beroende på vem/vilka man frågar/berättar saker för!


Hur vi reagerar på andra människors reaktioner beror ju mycket just på hur vi väljer att reagera, på vad vi bär med oss i vår ryggsäck, dagsform, humör, vad det är som speglar oss i just den personen och situationen!

Men jäklar vad viktigt det är att omge sig med människor som stärker en, som höjer energin! Alla människor vi har omkring oss kan vi inte välja, men när vi kan välja är det viktigt att välja och välja bort om det behövs!

Vi kommer alltid att möta människor på vår resa i livet, som vi upplever som besvärliga, som vi helst skulle slippa. Men de finns där för att vi ska lära oss något. Om dem, om oss själva, om livet! Vi är här för att lära. Annars skulle vi inte vara här!

Men tillbaka till där jag började. Så olika det är vilken reaktion man möts av, beroende på vem man pratar med! det blev så himla tydligt en dag på jobbet när jag berättade en och samma sak för två olika personer!

Först berättade jag för en bekant som kom in på jobbet och skulle handla - att jag sökt skola till våren, förskollärare, då han frågade läget och vad som händer i mitt liv osv. Han tittade på mig med en överlägsen blick och sa: Du ska alltså utbilda dig, för att jobba på DAGIS?! Som att jag var fullkomligt pantad i huvudet. Jag svarade att ja, jag ska utbilda mig för att jobba med barn! Jag ser verkligen fram emot det och det känns enormt roligt och viktigt. Jag hoppas verkligen att jag blir antagen! =) Vi tycker inte lika i allt alla gånger vi människor och vad han tycker förändrar ju inte min känsla för detta, jag tycker ju fortfarande att det ska bli lika roligt! Men det var ju ingen uppmuntrande känsla han gav mig.

Senare samma dag berättade jag exakt samma sak för en kollega. Han sken upp och sa: Gud vad roligt! Min sambo har jobbat med det och trivdes verkligen med det! Barn är så härliga! Även om det kan vara slitsamt ibland som det kan i alla yrken, så ger de så mycket tillbaka! Å tänk så bra, du kommer alltid att ha jobb! Oavsett om du bor i stan eller flyttar ut på landsbygden! =) Han fortsatte prata på i samma positiva anda och min glöd över detta växte sig ännu större! =)

Snacka om skillnad i energiutbyte! :D Samma sak! Olika människor! Olika svar!

Å så är det ju lite med allt här i livet. Fråga tio olika människor och du får tio olika svar! Därför är det så viktigt att hitta sina egna svar. Sin egen väg. Det är även det som ändå är tjusningen med allt. Olikheterna och mångfalden. Det vore väldigt tråkigt annars - även om man förbannar det ibland! ;-))

2 kommentarer:

Frillo sa...

Älskar din blogg vännen min :))

Susanne Löfgren sa...

Åh tack fina fina du! Jag blev alldeles varm å glad i hjärtat nu! :-)) <3