söndag 29 juli 2012

Min kropp är mitt tempel

Jag har givits ett sådant vackert hus att bo i (min kropp) å ibland missköter jag mitt älskade hem där själen har sin boning! Det är många och stora andliga processer igång detta år och  jag blir hela tiden alltmer känslig. Har alltid varit känslig, men nu blir kroppen överbelastad av minsta lilla! Jag förbjuder mig inget och kommer aldrig att göra heller, jag litar till processen och följer den. Ger kroppen vad den vill ha - men skräpar till ibland för det kan jag också behöva.

Känner allt oftare längtan till rening dock och allt oftare vill kroppen bara ha frukt och grönsaker. Litar till det också. Trodde att detta skulle vara en väldigt aktiv sommar. Istället har kroppen och själen sagt: Lugn och ro. Stillhet. Promenader. Ensamhet, bara vara. Längtar yoga och varva ner.

Det är spännande att leva och följa med i svängarna! :)

Inga kommentarer: