måndag 8 oktober 2012

Kärlek

Något som blivit allt viktigare för mig är att tänka med kärlek, agera med kärlek och leva i kärlek. Kärlek är också att förlåta mig själv eller andra de gånger jag eller de inte agerar av kärlek. Jag vill äta min mat med kärlek. Jag vill träna av kärlek till mig själv - därför att det skänker mig lust och glädje, därför att såväl kropp som själ mår bra av det. Jag vill finnas där för andra - men jag kan inte göra det om jag inte först funnits där för mig själv! I en välfylld bägare finns det mycket att dela med sig utav!

Att må bra och ha ett gott liv har blivit viktigare för mig än att ha nåt slags perfekt liv, perfekt kropp, perfekt allt. Vad är perfekt? Jag gillar mänskligt! :)

Livet är för kort för att kastas bort! Lev det här och nu men kom också ihåg att ibland behöver vi en ny dag för nya tag! :)

Inga kommentarer: