fredag 5 oktober 2012

Våga språnget!

Jag känner ofta rädsla inför förändringar i mitt liv. Även positiva sådana - förändringar jag verkligen vill. Ibland känner jag så starkt att jag behöver röra på mig lite i livet, att allt liksom stagnerat och jag med det. När jag börjar röra på något i livet sätter det ofta igång en process så att det börjar röra på sig även på andra områden i livet.

Det är viktigt att våga möta sina rädslor.
Gör man inte det så blir man liksom för evigt fast i sin fyrkantiga lilla låda och kommer inte vidare någonstans. Att omfamna rädslan och ta ansvar för sitt liv flyttar en från offerrollen och in i kraften.

Ibland vill man gärna känna att man äger kontroll över allt. Behovet av trygghet är stort och det kan vara lätt att stanna i det kända - just för att det är det kända. Man är rädd för att förlora kontrollen.

Men vi har givits detta fantastiska liv med alla dessa möjligheter! Vi är här för att prova våra vingar! När vi kastar oss utför branten - ut i det okända - lär vi oss flyga och vi finner slutligen fast grund att stå på!

Allt är energi. Ibland behöver vi vila. Men det är inte meningen att allt skall stå stilla alltid. Vi behöver röra oss framåt. Följa flödet. Våga flyga, simma, klättra - vad än det är vår själ talar om för oss att det är dags för här och nu!

Att möta sina rädslor och följa sin intuition - utvecklar mod!

Det är modigt att leva!

Att leva är fantastiskt! :-)


Inga kommentarer: