söndag 7 oktober 2012

Underbara kreativa barn!

Det är verkligen lärorikt att jobba med barn! Dessa underbara kreativa nyskapande härliga barn! Jag märker redan hur låst jag är i mångt och mycket i mina tankar! Igår när vi satt och ritade t ex, så ritar jag mina blommor med grön stjälk, och färgglada blad, så som "det ska vara". Å märker hur tjejen bredvid mig glatt målar sin stjälk i lila! Underbart! Samma sak när vi klipper och klistrar, jag
vill klistra fast en lampa i "taket", övre delen på papperet, saker och ting ska vara på rätt platser, det har jag ju lärt mig, och inte ens reflekterat över! Medan barnen skapar hejvilt, saker å ting hamnar lite här å var å skapar brokiga underbara bilder! :D

Det är verkligen nyttigt med nya perspektiv, det är verkligen nyttigt att få tänka om lite då och då! Å det gäller det mesta i livet! :-) Varje dag är en dag för nya möjligheter, insikter och perspektiv! :-)


Inga kommentarer: