fredag 14 mars 2008

PMS - Psyk - Monstret - Susanne

Eller var det inte så förkortningen betydde? =p Vaknade imorse och kände mig faktiskt hyfsat pigg när jag vaknade! Kände den "härliga doften" ur min egen käft som luktade gammalt kadaver ungefär! *yuck* Vissa morgnar vaknar man upp, känner att livet är helt underbart, tittar sig i spegeln och är fräsch som en nyponros direkt man vaknat! Andra morgnar är morgnar som denna, en andedräkt som inte är av denna värld och när man kliver in i badrummet och ser sig i spegeln ser man ett monster med stora påsar under ögonen - hoppsan! Det var visst jag själv!

Ska snart ha menseländet och känner av det i humöret. Vissa månader känner jag knappt av det alls förutom att jag drar på mig vätska så jag känner mig som en gravid flodhäst ungefär (hur jag nu kan veta hur en sån känner sig, men jag har ju bra fantasi så jag kan ju föreställa mig!) ;) Andra månader är jag pms-monstret nr ett! Knasigt det där, vad hormonerna kan spela in!

Nu kära vänner, ska ni inte pga mitt gnäll tro att jag är olycklig på nåt sätt, tvärtom! De flesta dagar jag vaknar känner jag mig galet lycklig och så är det faktiskt mesta delen av min tid! Tycker att livet är grymt härligt! Men det är klart att man har sina ups and downs, annars vore man inte en människa! Utan det dåliga kan man inte uppskatta det bra!

Nu när jag fått plitat ur mig lite känns det plötsligt så mkt bättre! Idag är faktiskt en bra dag! Jag har bara 3 dagar kvar på mitt ena jobb, denna inräknad! =)

Nu ska jag fika mitt härliga morgonfika och sen ge mig ut på promenad i snövädret! Jag ger mig själv lite cred idag för att jag blivit så duktig att göra något av mina dagar innan jag ska på jobbet! Annars kan jag vara lite expert på att inte få någonting gjort när jag jobbar kvällar, vilket jag så gott som alltid gör! Men nu har jag faktiskt tagit mig upp i tid, gått promenad, städat, uträttat ärenden och träffat nån kompis t o m ibland! =) Känns jättebra! Känner mig överlag mkt piggare nu oxå, vilket jag tror beror på att det börjar kännas lite vår i luften och att jag sagt upp mig på jobbet jag inte trivs på! =)

Bajbaj så länge! Äntligen FREDAG!!!!

1 kommentar:

Jessica sa...

hej söt. vilket krångel för o skriva här=) tvungen o skaffa ett google konto..jisses.

Nja är inte på forumet så ofta för det är samma frågor alltid. man är ju expert nu så...=) hehe

kram