fredag 20 november 2009

Måndagsmys bättre än Fredagsmys! 2009/2010





Jaa, Måndag var mycket bättre! Nu är det ju Fredag, vilket innebär att jag skall jobba inatt! Men nu jäklar är det bara två helger kvar, sen får jag vara ledig 3 helger tror jag att det är! Det blir fina fisken! Jobbar både jul och nyår i år och det gör mig inte så mycket. Jag är glad över att jag tjänar extra pengar och jul och nyår är lite speciellt att jobba. Dels kommer lite hemvändare uppåt så man får träffa lite annat folk, och så är folk lite extra glada och trevliga!

Det känns konstigt att 2009 lider mot sitt slut! Jag tycker att det nyss började! Det har varit ett bra år det här! Jag har kämpat på med mina nätter och det har gått bra! Jag har lärt känna massor av nya härliga roliga underbara människor! Jag har vunnit den största kärleken av dem alla - den till mig själv! Jag har levt ett år som singel (blir det nu i början av December och ja, det skall firas! Jag kanske köper en tårta?). Jag har nog behövt denna egna tid för att finna mig själv igen. Lappa ihop mig lite sen min senaste relation och få ro i kroppen och själen.

Jag flyttade till min älskade alldeles egna lilla lägenhet i år där jag trivs så bra. Jag bytte gym och började träna på Gold´s och där trivs jag kanon, även om det handen på hjärtat inte blivit så mycket tränat som jag tänkt mig pga alla envisa förkylningar jag dragits med nu under långa perioder. Nu verkar jag *peppar peppar* frisk och nästa vecka skall jag vacccinera mig mot svinet eftersom vaccinet var slut när jag skulle dit nu i veckan.

Detta var året jag började gå till Anton för att få bukt med mina axelbesvär och min axel är nu snart helt läkt och fungerande! Längtar till den dagen jag får börja träna bröst, armar och framsida/utsida axlar igen! Köra pressövningar och kunna göra armhävningar om jag vill! Jag tror att 2010 kommer att bli året jag kommer tillbaka! =)

Detta är året min älskade bror och hans vackra Anne fick sin lilla dotter Belise! Ett oerhört välkommet tillskott och jag blev således faster! :D

Jag undrar vad 2010 har att bjuda på? Det känns som att även kommande år kommer att bli ett riktigt fint och bra år! Jag ser fram emot det! Snart dags att köpa ny almanacka då nuvarande snart är slut! Jag ska unna mig en Paulo Coelho, fylld med fina kloka ord och citat. =)

Det var lite tankar som ploppade upp såhär på morgonen i en nyvaken hjärna! Jag drömde för övrigt en massa roligt inatt! Jag var på turné med mina statoil-kollegor! I Spanien av alla ställen! Ibland undrar jag hur hjärnan kan fantisera ihop så mycket när man sover? Jag kanske återkommer om drömmeriet senare. Nu skall jag dricka morgonkaffe och vakna till liv!

Har tagit tabletterna jag köpte igår, två gånger igår och en gång hittills idag när jag vaknade. Känns fan som att det redan börjar bli skillnad! Om fallet är så tänker jag skrika Halle-fuckin-lujah!!!!! Och kanske dansa nåt slags glädjedans! ;)

Önskar alla helglediga och helg-jobbande människor en fin helg! =)

3 kommentarer:

cabten sa...

Hejsan svejsan!
Ja, då e vi några som ska jobba i helgen. Låter bra det. Lördag ska man tom. jobba heeeela natten. Men då har man ju sällskap av J och C ...;-)

Tagit mig vitaminpillrur denna vecka och det har faktiskt hjälpt. Lite piggare har man blivit. Känns skönt. Dessutom skiner solen lite idag ser jag. Men den orkar nog inte så långt ovan horisonten.

Önskar en bra dag och en bra jobbhelg.
=)

Susanne Löfgren sa...

Ja det där med helgjobb kan man ju! ;) Önskar dig oxå en fin-fin jobbhelg! =) Här i Gevåg skiner solen inte, blir spännande att se om den finns i Ösd när jag kommer dit!

Sandra på Ön sa...

Bra inställning till singellivet. Eller kanske inte just till singellivet, utan kärleken till sig själv och hur nödvändigt det är att känna sig trygg när man bara är en. Det behövs när man sedan träffar någon.
Tycker också att 2009 har gått så fort, bara snön kunde komma nu, så ser jag framemot december :)
Kram Sandra