tisdag 28 januari 2014

Jag längtar vår!


Tussilago - älskade små solar - får illustrera min vårlängtan! Inatt drömde jag om att jag var ute och cyklade på min fina röda cykel, på upptinade grusvägar i vårsolens sken! Så när jag vaknade imorse var jag fylld av vårlängtan! :) Å i Söndags när jag vaknade, var dessa ord de första som ploppade upp i mitt huvud:

"Jag längtar så till vårens
försiktiga första kliv

Jag längtar efter värmen
som fyller mig med liv

Av vårsol skall jag fyllas
så sakteliga inuti

En salig tid som hägrar
att stilla varsebli

Välkommen ljuva (v)årstid
din fägring skall jag hylla

Välkommen sköna vårvind
som själ och sinne fylla"


Det är så roligt det där, med dikter och texter, det är liksom aldrig nåt jag tänker fram, det bara ploppar upp och då gäller det bara att hinna finna en penna och skriva ner, innan det är försvunnit! ;)

Inga kommentarer: