måndag 13 januari 2014

Kokosgröt!


Jag har bestämt mig för att prova lite nytt på matfronten! Det är så lätt att bara äta samma gamla vanliga och jag tror att såväl kropp som själ mår gott av lite omväxling, variation, lite nytt!

Så idag gjorde jag kokosgröt till frukost, som jag åt med lite riven kokos och hallon (ur frysen), som handplockades i somras: bästa bären!!! :D

Å den var fantastiskt god den där gröten! Så roligt med ny inspiration! :D Å jag har än en gång insett att det är LCHF-mat jag ska hålla mig till om min kära lilla mage ska må bra! Slarvade i Lördags och tyckte det var värt DÅ, men sen har jag haft magknip sen dess ( = INTE värt!!!) Eftersom jag inte tål vare sig laktos eller mjölkprotein, finns det många recept som inte passar mig, men nu har jag sökt på mejerifri LCHF och det finns en hel del där! :D Endast fantasin sätter gränser!!! :D

Receptet till kokosgröten hittade jag hos Cecilia Folkesson! En jättebra blogg med massor av goda recept! Rekommenderas! :D

3 kommentarer:

Em Löfgren sa...

Hej!

Såg din kommentar i min blogg och självklart är länkande okej =)

Susanne Löfgren sa...

Tack! :D

Susanne Löfgren sa...

Tack! :D