måndag 13 januari 2014

VILA. Framförallt VILA. Men även lust, glädje, kärlek!

Min kropp har längtat efter vila på slutet! Så nu får den vila! Så lätt det är att glömma bort den livsviktiga vilan i ett samhälle där allt snurrar på i ett ofta högt tempo!

Jag har märkt att när jag lyssnar på min kloka kropp, även när det gäller vila, så fungerar allt så mycket bättre! Jag håller mig friskare och jag får nytt friskt syre till såväl kropp som knopp!

Jag behöver det ibland, smälta alla intryck, ladda upp mig, samla ny kraft! Det är ljuvligt! Är det något jag haft svårt för i livet, så är det att tillåta mig att vila! Jag har haft lättare att hetsa på. Det är lätt att bli fångad i duktighetsträsket också, att man ska göra göra göra, prestera, inte vila minsann och "vara lättjefull".

MEN vilan är viktig. Det går inte att snurra på hela tiden. Under vilan återhämtar man sig. Fylls med hunger och längtan igen. Fylls med lust. Landar och fylls av kärlek. Jag i alla fall!

Jag ska vila hela denna vecka har jag bestämt mig för! Å hela jag mår gott av tanken! :D Inte så att jag kommer att hindra mig själv när lusten för en skön promenad faller på t ex, men jag ska inte hetsa på. Jag ska tillåta mig att bara vara, och göra ingenting, och det utan minsta dåliga samvete! :)

Ljuva lilla liv, så jag njuter av dig!


Inga kommentarer: