tisdag 29 december 2009

Såhär efter jul och med ett nytt år stundande....


Känner iaf JAG mig hjärtligt trött på godis och all julmat! Vill inte ha kött på eevigheter känns det som, bara massor av frukt och grönsaker! Kanske kör jag nåt slags detox oxå för att hjälpa den här stackars skräphögen till kropp att bli av med en massa skit. Ja bokstavligt talat!

Några livsmedel som är bra för att ge kroppen lite hjälp på traven är bl.a:

Kronärtskocka - Stimulerar produktionen av galla, matsmältning och är utrensande.

Tamarind & Plommon - Driver ut slaggprodukter.

Psylliumfrö - Kapslar in och drar med sig slagg ut från tarmarna, håller blodsockret i schack, och tarmarna igång.

För egen del blir det psylliumfrö, då det är det enda jag tycker är gott! Gott att ha med i gröten, eller tillsammans med müsli!

Det får bli en lugn och avgiftad månad under Januari månad! Skall på galamiddag med min kära vän Erica den 23 Januari, så fram tills dess blir det lugna puckar iaf, kanske tur att jag jobbar varje helg denna månad? Sen blir det 20+30 års-fest den 6 Februari.

Lite av allt är det bästa - eller hur?

1 kommentar:

Erika sa...

Yay! 20+30 = we like!