onsdag 30 december 2009

GOTT NYTT ÅR! /Året som gått....!


Då är ännu ett år över och jag ser fram emot ett nytt och fräscht! =) 2009 har mestadels varit ett rätt stillsamt år och jag har själv valt att ha det så. Jag blev singel efter ett ettårigt förhållande i December 2008. Bodde ute i Dvärsätt då och kände att inget höll mig kvar där efter att vi bröt upp, så jag sade upp min lya på vinst och förlust och började leta lya inne i stan. Det gick bra och jag köpte min älskade lilla etta och flyttade in i April. Det var mycket som kändes rörigt där ett tag, mycket känslor i svallning, oro över om jag skulle hitta nytt hem osv, budgivning och allt löste sig fint! =)

I Januari föddes min älskade brorsdotter Belise vilket var årets bästa händelse och en vändning i rätt riktning! De senaste åren har så många dött och nu känns det härligt med lite nytt härligt liv! =)

2009 är året jag fick natt-tjänst på jobbet och denna gång tackade jag ja, kände mig redo för den trots att jag aldrig tidigare trott att jag skulle palla att jobba nattetid!

Detta år blev även min älskade vän Erica singel vilket lett till att vi umgåtts som aldrig förr - inget ont som inte har nåt gott med sig! Jag lärde även känna min älskade Karin ordentligt detta år och även hon blev ju singel i år så detta blev singelpinglornas år!

Jag och min älskade vän Novie kom varandra närmare än någonsin detta år! Tror inte jag skrattat och gråtit så mycket med någon annan människa! Jag fick även fint besök av Camilla i somras och vi hittade tillbaka till varandra efter att inte ha setts på ett tag! =)

Jag har aldrig någonsin lärt känna så många nya härliga människor som detta år tror jag! Har fått så många nya underbara bekantskaper! Somliga bekantskaper har även försvunnit ur mitt liv på ett eller annat sätt. Jag tror att allt som sker har en mening och att de människor som ger mig goda energier är de som finns kvar! :)

Jag har även dejtat en del detta år. En Anders, en Johan, en Petter å ännu en Johan för att nämna några. Ingen av dem har det blivit någon fortsättning med, men face it, hade det varit så himla enkelt att hitta någon man trivs med, så hade det ju liksom "bara varit att plocka någon i högen". Jag tror att det är först nu som jag känner mig riktigt redo för någon, har nog behövt det här året för att hitta mig själv igen!

Jag har upplevt den viktigaste kärleken av dem alla detta år - den till mig själv!

Jag vet att jag kanske inte är den snyggaste, smartaste, häftigaste människan som finns. Men jag är jag! Det finns bara en av mig och jag är jäkligt stolt och glad över att vara den jag är! Jag kan le och stråla som en sol! Jag har mina ups and downs! Jag har ett stort hjärta fyllt av glädje, värme och medkänsla! Jag har så otroligt mycket att ge och jag är övertygad om att någon dag kommer jag att möta någon som SER mig. Som ser just MIG! Som faller för den person som jag är och tycker att jag är alldeles fantastisk som jag är, men mina styrkor och svagheter!

2009 är året jag fyllde 30 och det känns jättebra! Så mycket skönare att fylla 30 än 20 t ex känner jag. Har en helt annan självkänsla och trygghet i mig själv än tidigare. Livet är HÄR och NU och det blir precis vad man gör det till! =)

Detta året sade jag farväl till mitt svarta hår som prytt mig i många år, och bytte till ljusare toner. Jag saknar det fortfarande ibland, men slipper färga det konstant hela tiden iaf!

Jag bytte gym i år oxå och började på Gold´s, något jag verkligen inte ångrar! Började även att träna med Malin och satte upp lite nya mål inför kommande år!

Jag fick närmare kontakt med älskade fina Anne i slutet av detta år också! Det känns så himla kul! Familj och vänner är verkligen de som har förgyllt detta år och gjort det till vad det varit! =)

Som sagt, inte så mkt har hänt detta år. Jag har mest varit hemmavid, jobbat på och vardagen har rullat på. Det har varit skönt och jag har behövt lugnet! Den inre resa jag gjort detta år har tagit mig LÅNGT! Och det har varit en fantastisk upplevelse! Jag kommer att minnas detta år som ett av de bästa i mitt liv!

Nu är jag redo för ett nytt fräscht år och nya utmaningar! Vill bara att nyåret skall vara över nu så att jag kan börja på ny kula, lite känns det så med ett nytt år! =)

Jag tänker väldigt mycket på en av mina bästa vänner just nu och hon finns i mina tankar med mig, alltid med mig i mitt hjärta hela tiden. Hon miste sin älskade fina pappa alldeles nyligen.. det gör mig ont i hjärtat och jag känner mig extra glad och tacksam över mina vänner och min familj. Över det faktum att jag inte mist någon detta år. Att döden lyst med sin frånvaro länge nu och jag hoppas att den håller sig borta länge länge nu..

Önskar er alla därute ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!!!

(Och förmodligen har jag glömt tusen saker som jag vill skriva, men det får jag isf lägga in i efterhand! Jag är ju trots allt lite hobbysenil!) ;-)

3 kommentarer:

Jennie sa...

Åh du är så himla klok vackra människa! <3

Susanne Löfgren sa...

Tack! Å tack desamma kära du! <3

Unknown sa...

Gott Nytt År