fredag 15 oktober 2010

Hjältar och hjältinnor!


Idag har de varit många minsann! :-)

Det började imorse när jag kom till jobbet och löste av Larsa som jobbat natt. Han berättade att äckliga otäcka gubben varit in inatt (såklart). Han hade sagt till honom att han ska ge fan i att trakassera personalen! Varpå gubben verkade väldigt oförstående. Han (L) hade då förklarat att det inte är okej att bete sig som han gör. En lång diskussion och gubben hade inte betett sig något vidare. Så till slut sade L till honom att han kan gå ut genom dörren och behöver aldrig mer komma tillbaka för han är inte välkommen där längre. Vilken jävla hjälte han är!!! Gubben var inte in på hela dagen idag så jag hoppas han håller sig undan därifrån nu!

Hade förövrigt en underbar dag på jobbet! Så härligt att ha jobbarkompisar och slippa jobba själv! Å på dagtid dessutom! :D Direkt efter jobbet drog jag å Sofia till gymmet för spinningpass, det var precis vad som behövdes för att kvickna till igen!

Å medan jag var på jobbet, har bästa pappa å bästa Ulf fixat och monterat ny blandare och slang till badkaret, den jag hade är trasig sen ett tag tillbaka! Så när jag kom hem var det nya fina grejor monterat och klart! :D

Å mamma bjöd på käk hemma hos syrran å Ulf så jag kunde dra dit efter träningen och behövde inte bekymra mig om att fixa nåt!

Sen fixade Ulf lite skivor åt mig å låtarna fixade Jocke igår!

Det är fantastiskt!

Faktum är att jag har såna här hjältar i mitt liv omkring mig VARJE DAG!

Jag är så himla tacksam över alla underbara människor i min omgivning! Det kan inte sägas nog många gånger!

Tacksam över mitt fina lilla liv! :-)

Kärlek!

Jag är också glad och tacksam över att jag faktiskt till största delen är en trygg, glad och harmonisk människa! Jag har inte alltid varit det! Varit stressad, onöjd, gnällt över sånt jag inte haft, istället för att uppskatta vad jag faktiskt har! Blir man aldrig nöjd med vad man har, blir man sällan heller nöjd över vad man får. det blir lätt en ständig jakt och den sprider ingen lycka.

Men jag lär så länge jag lever! Tur är väl det! :-)

Inga kommentarer: