söndag 24 oktober 2010

Underbara liv!


Sitter i soffan med mina älskade småtroll och känner mig glad och lycklig från djupet av mitt hjärta! Jag är så otroligt tacksam över att jag för det allra allra mesta känner mig så! Det är så häftigt att känna att det går att ta kontrollen över sina tankar och styra dem i en bra riktning! Att alltid komma ihåg att det går att kliva ett steg upp i trappan när jag klivit ner några steg. Å från det trappsteget går det att kliva upp ett till, och ett till osv.

Det är så viktigt att komma ihåg! Den största utmaningen är de sekunder, minuter, timmar, dagar som känns lite tyngre. Det är då det gäller att utmana sig själv och ta kontrollen över tankarna. Göra sig fri istället för att sjunka ner i träsket och fastna!

Det handlar inte om att aldrig få känna sig liten, ledsen, arg eller svag. Alla känslor är tillåtna.

Det handlar om att inte fastna i negativa tankar, negativa mönster. Det är okej att göra det en stund. Men att fastna i det för länge är att hamna i en nedåtgående spiral som drar neråt mer och mer och ju längre neråt det drar, desto tyngre blir det att ta de där krafttagen att vända den uppåt! Det är ALDRIG för sent dock! =)

Men varför göra det svårare för sig själv än det behöver vara?

Idag är en sån där enkel dag! Den har varit bra från start! Såna dagar är det bara att glida med, åka rutschkana och njuta av farten och pirret i magen! Allt känns enkelt, lätt och självklart!

Igår började dagen bra. Sedan råkade jag fastna i lite sämre tankar. Brottades lite med hur jag ska göra i en fråga där jag inte kan påverka omständigheterna. Kom sedan på mig själv. Jag kan inte styra allt som är och händer, men jag kan styra och välja min attityd till det! Däri ligger skillnaden!

Det jag göder med mina tankar, min energi - växer sig större! Så det gäller att göra kloka val var jag skall lägga min energi!

Jag påminner mig själv om att det GÅR att ta kontrollen över tankarna!

Det är sällan numera som jag låter dem ta över när de kommer, de negativa tankarna! Vaknar jag upp en morgon och känner mig olustig, tillåter jag mig inte att fastna i det. Jag försöker göra något åt det. Jag slänger på bra musik, snörar på mig skorna och beger mig till gymmet eller drar ut på en promenad eller joggingrunda.

Det är vad som gör MIG pigg och glad! Skillnaden är alltid markant från det att jag börjar tills jag kommer hem! Förvandlingen är total och det är så häftigt att känna hur det vänder! Energierna i kroppen rörs igång och glädjepirret i kroppen kommer.

Vad DU kan göra för att må bättre kan bara du veta!

Det är viktigt att komma ihåg såna här gånger att det går att förändra tänket, känslorna! Jag kanske inte känner mig så jättesugen att sticka ut alla gånger, men jag GÖR det för jag vet att jag börjar må så bra när jag varit igång ett tag och att jag kommer att må avsevärt mycket bättre efteråt!

Gör något varje dag som gör dig glad! Omge dig med människor som ger dig ett bra energiutbyte och stärker dig! Känn tacksamhet över det du har! Gör det bästa av det du har! Våga drömma! Våga hoppas! Våga tro! Slösa med kärlek och du får kärlek tillbaka! Det är ditt liv och det blir vad du gör det till!

Placera dig själv bakom ratten och kom ihåg att det är DU som styr! Ibland får du luta dig tillbaka lite och hänga med i svängarna. Gasa på när du känner för det men glöm inte att bromsa in ibland och stanna till en stund! Ibland snurrar det runt ett tag, ibland svänger man fel, kanske tappar kontrollen för en stund eller behöver koppla in autopiloten.

Men lita till att du återfår kontrollen! Lita med full kraft till att du kommer in på den rätta vägen igen. Lita till att efter några u-svängar och kringelkrokar finns den där, den rätta vägen. Raksträckan där det bara är att stampa plattan i botten, vråla av glädje och njuta av färden! :D

Inga kommentarer: