fredag 14 februari 2014

Mannen under bron, av Henrik Wallgren


Jag läste ut boken igårkväll. Har läst den med nåt slags förtjusning och fasa, många har tankekrumbukterna varit under läsandets gång. Så genial och så plump och vacker på en och samma gång! Jag funderar ju mycket över konsumtionssamhället vi lever i och att allt ska kretsa kring pengar alltid, och det är mycket detta som handlingen i boken kretsar kring - behöver vi verkligen allt det där, vad är det som verkligen sant och äkta ger oss nåt i livet?

Och..... så igårkväll kommer jag till sista kapitlet i boken, när handlingen liksom är ihopknuten. Då kommer det där underbara sista kapitlet som består av en bunt anteckningar. En bunt anteckningar som är så förbannat kloka och sanna och insiktsfulla och så inihelsike BRA att jag får lust att slita sidorna ur boken och tejpa upp dem på en gång - varenda en!!! Vilket jag såklart inte gjorde, då jag lånat boken på bibblan! ;) Den fanns inte, men de beställde den efter mitt önskemål, det där har jag blivit rätt bra på, att be om att de tar in böcker, när de som jag vill läsa inte finns, fantastiskt att man kan göra så ju!

Så ja, jag rekommenderar dig att läsa den, du får dig garanterat en tankeställare eller två! Å jag ska lämna tillbaka den alldeles strax, så den finns snart på bibblan i Östersund, för dig att låna! :)

Inga kommentarer: