måndag 17 februari 2014

Pissnödig promenad med Runke(e)-Per å Gnat-Greta!



Jag är ju ingen vidare app-fantast egentligen, tycker allt drar onödigt mycket batteri i mobilen, spotify är ett undantag dock, för det kan jag typ inte leva utan! ;)

Men imorse laddade jag ner Runke-Per som jag kallar det, okej det stavas med dubbel-e: Runkeeper. å uppdelningen av orden är Run-keeper, det fattar väl jag med, men eftersom jag har min snuskiga lilla humor, så blir det roligare så! ;)

Anledningen till denna nedladdning var att jag glömt min Garmin-klocka i Gevåg, å ville ha lite koll på hur lång rundan var? Eftersom jag aldrig använt denna app, hade jag ingen koll på inställningar, å inte orkade jag bemöda mig att kolla det hela under promenaden heller, så jag fick gott höra på "Gnat-Greta" som var 5:e minut upplyste mig om dittills avlagd sträcka och takt... Ändrade detta så fort jag kom hem dock! ;)

Gjorde dundermisstaget att glömma broddarna, så jag fick halka mig fram på min promenad imorse, och halt var det, så det tog ungefär tvåtusen år (kändes det som) att gå, å på den tiden hann jag bli djävulusiskt PISSNÖDIG!!! Värsta pissnöden jag känt nån gång! Var helt övertygad om att jag skulle pissa på mig innan jag kom hem! "Aaaandas luuugnt, djuuupa andetag, tänk på nåt annat, tänk på nåt annat, tänk på nåt annat...!" Men klarade mig gjorde jag å när jag äntligen fick slänga mig ner på toan å släppa loss, det var dagens ljuvligaste ögonblick!!! :D

Imorn dricker jag morgonkaffet EFTER promenaden, det är ett som är säkert!!!

Är så glad för jag är så himla pigg å glad idag! :D Har känt mig sådär superlycklig hela dagen! En ljuvlig motvikt till gårdagens trötta och sura dag! ;)

Har promenerat sammanlagt en mil idag, kroppen börjar vakna till liv igen! :D Å när jag kom hem körde jag lite hemmaträning, med betoning på lite! Jag ska nämligen skynda långsamt! Inget tvång å tråk, bara lustfylld härlig glädjeträning! :D Nu ska jag bara plugga lite, å äta mat, å sen hjälpa syrran å Ulf å lägga golv! Mycket nu, men mycket ROLIGT är det! :D

3 kommentarer:

Only me sa...

Himmel vilka långa ledningar jag har xD fattade inte den där runke (e) per förrän du beskrev det ordentligt Ahahahaha My god!

Härligt att känna sån glädje :)
Kram! <3

Veronica sa...

hahaha, släppa loss på toan lät härligt de :)

Susanne Löfgren sa...

Hahaha man måste ha lite humor! ;) Kram!!! :) <3