torsdag 13 februari 2014

TACK Martina Haag!!! :D :D :D


Jag har redan hennes bok och blev himla peppad av den med! Springsugen så det bara pirrar i benen! Nu var det längesen jag tränade nåt överhuvudtaget. Först hade jag ju den där nedrans infektionen, som gjorde att jag gick dubbelvikt av smärta i nästan två veckor innan mina vänner mer eller mindre tvingade mig att boka en läkartid. Sen på det antibiotikakur i 10 dagar, å sen en redig förkylning på det!

Men JÖSSES så skönt det är när krafterna och glädjen är tillbaka å kroppen frisk! :D Jag har inte sprungit nåt än, inte kört nån annan träning heller, nä jag kör igång med några hederliga promenader, för att väcka kroppen å sinnena till liv! Å sen tänker jag smyga igång lugnt som bara attans! :) Under promenaden med Mozart nyss, lyssnade jag på Martinas vinterprat och blev alldeles sådär lycklig i hela kroppen, å springsugen! Jag gillar hennes inställning till träning å mat å livet i övrigt! Man lever bara en gång å livet ska vara härligt å roligt! Hon har helt rätt fokus om du frågar mig! :)

Mår så gott i hela kroppen nu och har energi för att plugga en stund nu! Det är ju mindre än två veckor till kursen nu, då jag ska bevisa att jag kan det här med att sätta godkänt tätskikt i våtrum, efter konstens (BKR:s) alla regler! Vi slutade tidigare idag, då min kollega/klasskamrat hade ett möte att hinna till, men imorn är det bara en liten snutt kvar på golvet att foga, så imorn blir det klart! Härligt! :)

Å LYCKLIG som attan är jag, för min älskade lilla Jonatan har varit sig själv nu de senaste dagarna! Sitt vanliga pigga jag! Viftar på svansen, vill kela en massa, å inget vingel när han går, eller annan obalans, inga tecken på smärta heller! Hoppas att det är vilan och medicinen som gör sitt, så han får må bra och kan hänga med oss några år till den lille älsklingen!!!

För att återkomma till kakel förresten, så läste jag en sån bra grej idag, författaren Malcolm Gladwell diskuterar det där med talang. Han lägger bland annat fram den svenska psykologiprofessorn Anders Ericssons teori om att det krävs minst 10 000 timmar hårt arbete för att nå toppen inom ett område. Gladwell menar att den som slutligen blir bäst oftast är den som vill det mest, inte den som har de bästa och mest uppenbara fördelarna.

Hurra! Tänker jag! Som älskar att ha kommit igång i byggbranschen! Å om en sisådär 5 år, så kommer jag att vara grym på det jag gör! För allt sånt här praktiskt gäller det att det liksom sitter i fingrarna! Att man har det där handlaget, som bara kan komma av erfarenhet! Å jag VILL verkligen detta, jag älskar det!!! Då är det så härligt att läsa såna uttalanden! :D (Vilket jag för övrigt läste i en krönika i Runners world).

Alltså VILL man - så KAN man! Så som jag så ofta tänker! :)

Nä, nu ska jag plugga en stund innan jag ska äta för att sen dra iväg till Carro å Ulf å hjälpa dem med golvet! :)

Å apropå Martina Haag, som jag skrev om i början, så är "Glada hälsningar från Missångersträsk" under inspelning! Den ska bli film! :D Tänkte när jag läste boken att  jag skulle älska att se den som film! Å nu blir det verklighet! :D Tjohoo!!!! :D

Inga kommentarer: