tisdag 22 april 2008

En bra dag!

Idag har jag en riktigt bra dag! jag känner mig nöjd och duktig över att ha lyckats blåsa bort de negativa tankar som härjade i mitt huvud ett tag! =) Jag känner mig så nöjd och tillfreds med mig själv och solen skiner ute och jag har fått spendera dagen utomhus med mina älskade hundar! På fredag kommer han jag älskar hem oxå och det ska bli så underbart att få träffa honom igen!

I förmiddags var jag duktig och motade bort en negativ tanke angående min kropp! Jag har kommit på att jag låtit två par byxor styra mitt liv till stor del! Ett par svarta byxor och ett par favoritjeans! Jag bara SKA i dem, annars "är livet inte bra". Förut idag tog jag på mig de svarta och de var som ett par korvskinn. Den första tanken som dök upp var, "nu måste jag ta tag i mig själv och skärpa mig med mat och motion". sen ställde jag mig framför spegeln i bara trosor och bh och jag var precis lika fin som jag var för 5 minuter sen, innan jag provade byxorna! ;)

så jag sket i den där dumma tanken och förpassade den till soptunnan! Jag mår så himla bra med mig själv nu och trivs super! Vad spelar det då för roll att jag inte kan ha 2 par byxor?? jag har flera andra byxor jag kan ha! Dessutom älskar jag livet och vill njuta av det! Bjuds det på fika vill jag kunna vara med och umgås, och jag älskar god mat och nybakt bröd!

När man trivs med sig själv mår man så himla bra! Och när man inte hittar på en massa konstiga måsten och förbjuder en massa saker, så sköter kroppen det där helt själv, berättar vad den vill ha och när!

Det är så himla viktigt av VILKEN ANLEDNING man gör saker för sig själv! Om man tränar och äter för att må bra av det och njuter av det, så blir det något helt annat än om man tränar för att man känner ett tvång att komma i form, samma sak gäller maten där! Jag lever hellre som jag gör nu och är LYCKLIG än att jaga på helt hysteriskt med en massa konstiga måsten i bakhuvudet! Då njuter jag inte alls av det under tiden och livet blir så trist!

jag älskar mig själv och allt i min omgivning idag!! :D

2 kommentarer:

Jessica sa...

gud va härligt det låter o gud vilka härliga ord=)OOO gud..haha har jag gått o blivit religös nu me..så trött så du anar inte gumman..totally fucked up in my brain=)
Så tänker jag alltid oxå att jag ej kommer i byxor o känner mig då fet..men va fan köp större byxor då,,hehehe pözz lovely girl

Jessica sa...

var håller du hus?????????? pözz