söndag 9 augusti 2009

Jag!



Jag har tänkt mycket på och om mig själv idag! Det har rört på sig mycket i mitt inre denna helg och jag har släppt min rustning och låtit allt komma till mig! Jag har gråtit en hel del idag, skönt befriande tårar som rensat, renat och gjort plats för ny energi och nya krafter!

Jag såg mig själv i spegeln nyss - mitt ansikte är totalt avslappnat. Jag är fridfull och vacker! I vanliga fall är jag ganska ofta spänd. Jagar på och slappnar inte riktigt av! Det är bra för mig att jag har reiki som tar ner mig på jorden då och då! Många av dagarna här i livet känener jag att jag har kommit så himla långt med många sidor av mig själv! Andra känns det som att jag är tillbaka i gamla hjulspår och trampar! Fastnar och kommer ingenstans! Det är så det är; två steg framåt och ett tillbaka! Ingen väg är spikrak! Livet är en resa och det är vägen som är målet! I vissa stunder känner jag mig så oerhört stark och kraftfull! I de ögonblicken kan inget eller ingen hindra mig! Jag är stolt och stark, lyser med ett klart ljus och vet att jag är bra precis som jag är, med alla mina sidor, sårbara som starka!

Jag provar mig fortfarande fram, trevar mig fram, testar vad som fungerar bäst för just mig! Mig och ingen annan! Det är mitt liv, jag som är huvudpersonen i det och jag som skall leva det, precis så som jag vill ha det! Det är en spännande utmaning att finnas och leva!

Jag fick ett budskap häromdagen som gick rakt in i mitt hjärta! Budskapet löd: "tänk på att du är en underbar själ som bor i kroppen sin tid på jorden. Allt är egentligen så enkelt. Livet är så härligt fast det förstår man inte alltid när man är här". Det är så sant!

Jag är en person som är lite av eller på, allt eller inget, svart eller vitt! Jag har många olika sidor och alla behöver de sin plats i mitt liv! Ibland kämpar jag och stretar för att "passa in i alla osynliga regler". Andra människors tyckande och tänkade om "hur livet ska vara". Men vad som är rätt för en människa behöver inte vara rätt för en annan!

För att livet skall rulla på bra, krävs det att alla ekrarna i livshjulet är lika långa! Det har slagit mig ganska så nyligen att jag kan ha allt! Många gånger har jag fokuserat på vissa saker och glömt bort andra! Många gånger har jag fastnat i rädslor över vad andra människor ska tycka om mig. Men jag är huvudpersonen i mitt liv! Det är helt upp till mig hur jag formar det och som sagt, jag kan ha allt! Det ena behöver inte utesluta det andra!

Jag har kapitulerat lite idag. Idag bara ÄR jag. Finns och är. Det är skönt ibland!