söndag 30 augusti 2009

Vätska i kroppen!

Har förmodligen PMS eftersom jag dragit på mig MASSOR av vätska i kroppen.... Känns riktigt obehagligt! Sådär att det känns svårt att andas för magen äe så utspänd! Mådde inte så bra psykiskt igårkväll och har ofta märkt det sambandet att när det är knas med vätskebalansen i kroppen, så mår jag dåligt psykiskt! När jag har för mkt vätska i kroppen, så mår jag risigt psykiskt! Himla skumt det där!

Funderar på att kolla med läkare om det går att få vätskedrivande utskrivet, att ta de 2 dygn i månaden då det är som värst! Men jag vet inte, kanske går att höra med privatläkare? Eller så byter jag till Odensala hälsocentral och prövar där. Zätagränd är jag lite avskräckt ifrån efter att ha blivit dumförklarad av den snäsiga kärringen i receptionen.

3 kommentarer:

Monika H sa...

Hej gumman!!
Ville bara rekommendera att de på apoteket har receptfria läkemedel som är mot PMS, och som även hjälper mot uppsvälldheten.
Kanske värt att prova.
Jag har själv alla symptom man kan ha gällande PMS men har precis beställt in en av dessa sorter för att få hjälp med detta.
Det är ju extra jobbigt att både få humörsvängningar & att känna sig som en uppblåst ballong på det oxå, inte något som höjer självkänslan direkt haha ;)
Bara ett litet tips!
Värme, ljus & kärlek till dig vännen
Kramar/ Monika

Susanne Löfgren sa...

Åh tack för tipset! Vad heter läkemedlet? Jag är fortfarande tröttare än tröttast.. men du vet att mail kommer när orken e tillbaka! =) Kärlek och ljus till dig fina kloka underbara du! :) //Sussi

Monika sa...

Varsågod, så lite så!! :) Vet hur jobbigt det är..
Det finns två som jag känner till, den ena heter Femal Balans & den andra Femicur. Som jag förstod så skulle det inte vara någon större skillnad egentligen mer än priset. Så jag valde den billigare som jag tror var Femicur haha ska hämta den idag. Alltid värt ett försök.

Det gör ingenting, jag förstår verkligen.. har själv haft en riktig tröttperiod men börjar sakta men säkert återhämta mig.. njuter dock av att kunna styra mina arbetsdagar lite, så passar på att vara ledig en del.

Vi hörs när du känner att det är rätt tid för att skriva & när orken kommit tillbaka... Ingen fara på taket alls :)
Tänker på dig fina du!
Kramisar / Monika