fredag 21 augusti 2009

Tillbaka på rätt spår!

Det är tur att man kan ändra sig! Att man kan inse saker och att man lär så länge man lever! Jag har avslutat mitt tränings. och kostprogram! Det kändes som att jag trillade tillbaka i gamla hjulspår de där dagarna, till någon som inte är jag! Att min axel direkt började protestera, ser jag som ett tecken!

Jag är tillbaka på rätt spår igen! För mig är det så viktigt att lyssna på kroppens signaler! Att följa ett inrutat schema med bestämda mattider, vad jag ska träna, vad jag ska äta, det är INTE att lyssna på kroppens signaler!

Allt som sker har en mening och jag förstår nu vad meningen med göteborgsresan var! Det var att jag skulle få distans till de människorna ett tag, de i min omgivning som lever för träningen och kroppens utseende. Kanske är de trygga i det, jag vet inte, men jag upplever att de sällan eller aldrig är nöjda med sig själva! De kan hela tiden bli större, starkare, hårdare! Jag tror att det blir svårare och svårare att kliva ur det där, ju längre in i det man har kommit! En kamp, en jakt på bekräftelse!

Jag känner att jag inte ens vill åka ner på luciappokalen i December, så jag struntar i det! Jag vill inte befinna mig en hel helg på ett ställe där budskapet är att din kropp är ditt allt! Träning är friskvård i all ära, men i dessa sammanhang får jag mer en känsla av att det är någon slags utseendefixering! Människor är så stolta över sin disciplin, att de minsann kan äta vad som helst, oavsett om det så smakar skit, bara för att det är "bra för deras form".

Det är inget liv för mig. Livet skall vara en njutning, det är alldeles för kort för att slösas bort!

Det är otroligt skönt och befriande att ha vaknat upp! Jag hamnar sällan ur spår så länge numera! :-)

Jag är en fri själ!

1 kommentar:

Mor Tuta sa...

Du är så klok min fina flicka!