måndag 31 augusti 2009

Blutsaft - för alla dubbelarbetande kvinnor!


Jag älskar blutsaft! Det är alldeles tokjävla bra för såna som mig som lätt får järnbrist!
Jag älskar INTE blutsaft-reklamen. "Vi kvinnor har mycket kvar att göra när vi kommer hem från jobbet, diska, städa, torka skit på ungarna å jadajadajada.."

Jag förutsätter att den dag jag skaffar mig karl och eventuell familj, vill jag då ha mig en rejäl gubbe, och jag förutsätter också att är man två vuxna, så delar man på uppgifterna där hemma. Annars kan det va! Sen spelar det väl mindre roll VAD man gör, bara man hjälps åt! Gillar den ena bättre att diska än dammsuga och tvärtom, så fine, det är ju klockrent! Klar uppdelning!

Tills dess är det rätt skönt att löka på för mig själv i min etta med ansvar enbart för mig själv och små älskade hundar! :)

2 kommentarer:

Unknown sa...

aloe vera drycken är inte helt fel heller;) innehåller alla vitaminer å mineraler kroppen behöver förutom selen. sen blir man just åxå piggare;)

www.blogganblogganssons.blogg.se

Susanne Löfgren sa...

Hej!

Jag dricker den faktiskt redan sen ett tag tillbaka! :) Nämnde det på jobbet och då visade det sig att en kollega säljer, så det blev ju himla smidigt! =) Kanske e den som startat nån slags utrensning av allt skräp i kroppen? Eller lite vanlig hederlig höst-trötthet i kombination med nattjobb! ;)