torsdag 10 februari 2011

Eat pray love och många tankar!


Såg den filmen igår och den kom till mig i precis rätt ögonblick! Har haft en riktig grubbelperiod nu ett tag och igårkväll var jag sprängfylld av tankar så jag var tvungen att skriva av mig och fundera så jag fick stänga av filmen lite då och då och se den i etapper!

Det var fantastiskt att denna film kom till mig igår dock! Det var som vanligt ingen slump! Jag behövde den just där och då! Den kom med en del fina och sanna budskap! Jag upptäckte något viktigt hos mig själv igår när jag såg den!

Ibland funderar jag på detta med kärlek i bemärkelsen kärleken till en annan människa, en partner, livskamrat, ja kalla det vad ni önskar. Har haft så mycket spretiga förvirrade tankar kring det där.

Igår insåg jag- jag är ju inte redo! Jag har på något sätt äntligen funnit ro och balans i mig själv, till mig själv, med mig själv! Jag bygger på den viktigaste relationen av dem alla just nu. Relationen med mig själv, kärleken till mig själv! Jag är nog lite rädd att den balansen ska rubbas. Jag kommer att våga igen en vacker dag när tiden är den rätta! Men här och nu är jag inte riktigt redo och då blir det bara förvirrande. Sen tror jag förvisso också att skulle det dyka upp någon intressant, så omvärderas det där nog av sig självt. Får för mig att om man träffar nån det klickar med och liksom känns bara sådär skönt och enkelt med, så gör det sig nog av sig självt! ;)

Allt har sin tid! Allt blir som det ska! Å när tankarna snurrat färdigt för en stund är det bara att flyta med! :)

Min älskade vän N satte som alltid bra ord på det:

"Det är så viktigt att bygga upp sin egna stabila plattform först och främst innan man ger sig in i nåt. Att man funnit sin inre lycka, kärlek till sig själv och en mening med livet. Att man kan leva själv och trivas och vara lycklig, att man har det som grund. Sen den dag då man känner sig redo/mogen eller när det plötsligt händer och man känner kärlek till en annan människa så tror jag att det kommer att bli jättebra om nu den andra personen befinner sig på samma plan med sig själv i livet som du. Då blir det en bra grund/balans i förhållandet.

Kärleken är som att bygga ett hus! Först behövs en stabil grund, en stomme för att hålla upp huset, isolering, väggar, tak mm. för att huset ska hålla och bli till ett hem där det går att bo. Vissa anlitar fuskbyggare/gör jobbet själva osv för att spara pengar eller tänker äh, det här funkar säkert och sen rasar skiten, precis som ett förhållande kan göra om inte båda står på en stabil grund och tillsammans bygger upp alla delar som gör att förhållandet kan växa. :) Slutsats: Börja aldrig bygga ett hus "bara för att", vänta hellre tills det känns bra och är dags för det! :)"

Fantastiska meningar!!!!! Så himla sanna ord!!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju precis som du säger och skriver att man läre känna sig själv redo.. och när man är redo, så händer det bara.. någon dyker bara upp från ingenstans, när man minst anar det :) Knepet är bara att man inte letar efter något, utan känner att man själv är stabil och får vara bara sig själv, och sen när man är redo så händer det bara som sagt.. Det tror jag ialf :) Bara man är öppen i hjärtat och känner sig stabil själv..

Susanne Löfgren sa...

Ja så är det! =) Å det är bara onödigt att övertänka en massa, men tror jag behöver det ibland för att komma till ro igen! =)

Viktigt med såna här insikter iaf! Får allt fler såna på flera olika områden i livet! =)

Jossan sa...

Eller hur!:D

Men vad är det för diet du går på? Hur äter du och så?

KRAM!

Erika sa...

Vackra ord av både dig och N. Och så sanna <3

Man ska inte ställa sitt liv i relation till nån annan, men till sig själv. Först då är man redo för nån annan. När man är hel i sig själv, och bara i sig själv.

Em Löfgren sa...

Fina tankar!
Jag är en ensamvarg och inte den urtypiska relationsmänniskan! Men nu är dte första gången jag har träffat nån som jag hellre är med än att vara ensam! mäktigt!

Eat pray love ska jag se ikväll =) kul att du just skrev om den!

Filmtips: "mother and child"!

Susanne Löfgren sa...

Det finns verkligen någon för alla! :) Å allt har sin tid! Jag är helt säker! Sen får jag nog tillåta mig att ha lite snurriga tankar ibland! Härligt att du träffat din såna människa! Jag är säker att min dyker upp någon dag oxå! =) När jag minst anar det!

Jag är helt usel på att kommentera nu, för mkt som snurrar i huvudknoppen, men jag kikar in hos dig dagligen, å jag återkommer! :)

KRAM!!! (Å tack för filmtipset!) =)