måndag 21 februari 2011

Vill bara förtydliga.....!


Om nu någon trots allt har missat det, så är det en tävlingssatsning jag gör nu! Där jag behöver få fram så god muskeldefinition som möjligt tills på tävlingsdagen och därför kommer att tvinga ner min kropp till en vikt som går under den "normala" för mig!

Jag trivs jättebra precis så som jag är nu! Å när tävlingen är över kommer jag att låta kroppen återgå till normalvikt igen! Tävlingsvikten är extrem som sagt och inget som är hälsosamt att hålla året runt!

Jag har ett mål och en mening med detta! Det är ingen galen vikthets av något slag - det är en utmaning för psyket och kroppen!

Detta är något jag gör för jag tycker att det är en utmanande, rolig och spännande resa! Det sista jag vill är att människor som kanske inte trivs så bra med sig själva och sina kroppar, unga tjejer som kämpar hårt med självkänsla, kroppsuppfattning och ideal - ska gå igång på nåt felaktigt sätt och trigga igång nån vikthets! Jag vill inte vara en dålig förebild! Jag har själv haft det motigt med dåliga tankar om min kropp - tidigare i mitt liv och det är inte roligt att bedriva den där ständiga kampen med sig själv!

Idag är jag i balans. Idag har jag distans. Idag känner jag mig själv, vet hur jag funkar och vet att livet är så mycket mer! Därför blir det en helt annan sak att genomföra denna satsning nu!

Jag vill såklart dela med mig av mina bilder, tankar och känslor under resans gång! Men hur gör jag det utan att ge ut något som någon kan uppfatta på ett alldeles galet sätt?

Alla får vi ta ansvar över våra egna liv - så är det ju! Men hur det än är skulle det kännas fel om jag råkar påverka någon människa i en tokig riktning...!

Martin sammanfattar det på ett bra sätt i sin blogg tycker jag! Hur tänker ni kring detta?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt du gör det för din skull!!
Du kan inte ta ansvar för hur alla andra uppfattar din blogg och DINA tankar och känslor..
Gå with the flow tänk på dig själv :)
Kram/Beaaaaa Ånge

Susanne Löfgren sa...

Ja jag gör det för min skull. Men har fått mig en liten tankeställare! T ex om vi som tävlar kanske klagar över nåt fett som inte vill släppa, eller vätska som kroppen dragit på sig, så är det ju inte i den bemärkelsen att vi är överviktiga eller så.. Jag tror det är bra att tänka till både en och två gånger på VAD jag skriver, i vilka ord jag uttrycker det och vilket budskap det är jag förmedlar..! :)

Kram!!

Linda sa...

Jag tycker du tänker helt rätt! Klart du ska köra ditt race osv, men även smart att inte bara tänka utifrån sig själv. Jag tror att det är klokt att tänka på att tydliggöra såna här saker, för vad är väl allt tryck utifrån som påverkar osäkra tjejer om inte allt det vi alla skriver, sammantaget? Kram!

Susanne Löfgren sa...

Linda - Ja det är lite i de banorna mina tankar går..! Det gäller nog att tänka sig för lite vad jag skriver och hur jag formulerar mig/uttrycker mig också!

Har som sagt själv varit där i den där eviga kampen och det är inte kul! Skönt att jag blivit äldre å klokare! :)

Kram!