fredag 4 februari 2011

Sms-konversera mera!


Jag har ofta intressanta konversationer med mina vänner på sms!

A: I den västerländska kulturen definieras kärlek som något som sker mellan 2 människor, medan i andra kulturer handlar det om kärlek till djur, människan och världen runt om oss.

A: Nu har jag sett på ett program på utbildningsradion och fått veta vad ordet fitta betyder. Skönt att man lär sig nåt nytt varje dag.

S: Fan så bra skrivet! Här är det alltid som att den ska vara nåt i fysisk form! Men den finns ju överallt och i oss hela tiden och är en stor läkande kraft! Hmm, ja jag menade alltså kärleken nu - inte fittan..

A: Ja, såg det citatet på TV och tänkte direkt på dig! Men fittan är väl också inom oss ;)

S: Hahaha ja! Jag kommer ihåg nån som var och snackade i klassen när jag gick i gymnasiet som sa nåt att fitta betydde typ våt fuktig strandäng på grekiska och att det var fint och att vi skulle vara stolta över våra fittor. Hmm mycket användbart jag kommer ihåg..

A: Hehe ja det betyder tydligen träsk/våtmark

S: Haha träsk lät lite mer rejält och mer i min smak ;) välkommen ner i träsket liksom! Hahaha! :B

A: HAHAHA! Welcome to my swamp thing!

1 kommentar:

Christian sa...

Hahahaha, vilken "härlig" konversation! =P

Och du.. GRATTIS till nya jobbet! =D

Haha, söt du är..Som jag sa så ta din lilla tid att svara.. ;) Allt inom sin tid.

Det vore ju riktigt tråkigt om du kom ner hit och vi inte hann ses!
Någon tid där emellan när du inte är på utbildningen måste vi hinna med, så är det bara. Om så bara på en kaffe, du jag och Erika föreslagsvis! =)

Nu blir det fredagsavslappning i soffan..

KRAMAR på dig tjejen!! <3 =)