tisdag 5 januari 2010

En våg av sorg...


... sköljde nyss över mig och fick tårarna att börja rinna.. Jag tänker på en av mina allra bästa vänner.. som om två dagar ska begrava sin älskade lilla pappa.. :-( Önskar att jag kunde ge henne någon slags extra styrka i allt detta fasansfulla overkliga.. Tänker på de älskade människor jag själv förlorat.. som för alltid finns kvar hos mig, närmast mig i hjärtat.. små onda trasiga skärvor i bröstet som river upp blödande sår då och då, som för alltid kommer att finnas där blandat med varma ljusa härliga minnen av fina stunder!

Då sorgen möter oss

Det går aldrig att gå runt omkring
då sorgen möter oss på vägen
bara rakt igenom –
Detta är den enkla visdom
som jag vill lägga i din hand
- och innerst inne
vill kanske sorgen oss bara väl
på sitt sätt
fast vi har så svårt att förstå
- men jag tror att den vill
bana väg för glädjen

Bortom natten finns alltid en dag
bortom molnen finns alltid en sol
bortom smärtan
finns alltid en fröjd

Det går aldrig
att gå runt omkring
bara rakt igenom
– rakt igenom

2 kommentarer:

Unknown sa...

Inte är det roligt att behöva göra något sånt som hon nu skall behöva. Jag hatar "död" kan knappt vara på sjukhuset, för lukten av all alkolhol, eller du kanske förstår själva lukten på sjukhus förknippar jag med smärta,död,lidande. Jag vet inte om man e dum å tycka så men, jag hatar verkligen lukten på sjukhuset.
Men jag skickar en värmande kram, fast vi inte känner varandra. Och jag hoppas du mår bättre snart.

// Kram Christian

Saris sa...

Vem har skrivit dikten`?